۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

اتصال دریای سرخ و مدیترانه با خط ریلی توسط مصر

دولت مصر به منظور تقویت زنجیرۀ تامین و لجستیک کالا و مسافر یک قرارداد ۴.۵ میلیارد دلاری برای توسعه یک خط راه آهن سریع السیر مسافری و باری بین دریای سرخ و مدیترانه امضا کرد. کارشناسان و متخصصان از این پروژه به عنوان کانال سوئز روی ریل نام می‌برند.
کد خبر: ۹۰۸۳۵

اتصال دریای سرخ و مدیترانه با خط ریلی توسط مصر
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس این گزارش این مسیر ۱۸۰۰ کیلومتری شهر‌های بندری "عین‌سوخنا" در دریای سرخ را  به "اسکندریه" در دریای مدیترانه متصل کرده و از طریق کانال سوئز کالا‌هایی را حمل خواهد کرد.

این گزارش حاکی است شرکای مصر در این پروژه عظیم Siemens Mobility و پیمانکاران عربی و سازمان ملی تونل‌ها (NAT) هستند. کلیه شبکه‌های مسافری و کالایی در این مسیر به بنادر دریایی و خشکی وصل می‌شوند. قرار است بار‌های حمل شده با قطار ۱۵ درصد افزایش یابد. مصر درصدد است با جایگزینی این مسیر از وابستگی به کانال سوئز تا حدودی بکاهد.

"مایکل پیتر" مدیرعامل Siemens Mobility در مراسم افتتاحیه این پروژه  گفت: افتخار داریم که شریک خوبی برای مصر هستیم تا یک شبکه راه‌آهن پیشرفته را برای این کشور ایجاد کنیم در کنار آن باید بگویم ضمن اینکه شبکه حمل کانتینر تقویت می‌شود برای مصری‌ها هزاران فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

"Roland Busch" از مدیران Siemens Mobility با اشاره به اینکه این پروژه را به عنوان کانال سوئز روی ریل توصیف می‌کنیم یاد‌آور شد: بخشی از پروژه تا سال ۲۰۲۳ و بخش‌های بعدی آن تا سال ۲۰۲۷ به پایان می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار