۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

مرز‌های زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند برای عزیمت زائران اربعین بسته است

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مرزهای زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند برای عزیمت زائران اربعین حسینی به عراق و بندر بصره بسته است.
کد خبر: ۹۰۸۳۰

مرز‌های زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند برای عزیمت زائران اربعین بسته است

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در روز‌های اخیر تعدادی از کاروان‌ها و هیئت‌های عزاداری اربعین حسینی به صورت جمعی وارد محدوده منطقه آزاد اروند شدند تا از مرز‌های زمینی و دریایی منطقه بتوانند به عراق عزیمت کنند، ولی از ادامه حرکت آنان جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: مرز‌های زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند بسته است و زائران به صورت قانونی نمی‌توانند از این منطقه به عراق سفرکنند.

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه تاکنون مجوزی برای عزیمت قانونمند زائران اربعین از مرز‌های زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند صادر نشده است افزود: سهمیه زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین ۳۰ هزار نفر است که از طریق هوایی و با تست منفی PCR کرونا می‌توانند به عراق سفر کنند.

حیدری افزود: دولت عراق پذیرای زائران ایرانی از مرز‌های زمینی و دریایی نیست و تاکنون مجوزی برای تردد زائران مرز‌های زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند صادر نشده است.

وی از زائران اربعین در سراسر کشور خواست برای عزیمت به کربلا وارد منطقه آزاد اروند نشوند.

تا پیش از همه گیری کرونا مرز‌های زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند برای عزیمت زائران اربعین حسینی باز بود و زائران به صورت قانونمند تردد می‌کردند، ولی از دو سال پیش با همه گیری ویروس کرونا دولت عراق با پذیرش زائران اربعین مخالفت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار