۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

هواشناسی بوشهر درباره مواج شدن خلیج فارس هشدار داد

مدیرکل هواشناسی بوشهر گفت: از فردا تا شنبه هفته آینده خلیج فارس به تناوب به علت وزش باد شمال غربی مواج خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۸۲۹

هواشناسی بوشهر درباره مواج شدن خلیج فارس هشدار داد

به گزارش مانا، فرج اله شکوهی پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا (چهارشنبه ۱۷ شهریور) تا ظهر شنبه (۲۰ شهریور) به تناوب در برخی از ساعات، شرایط برای افزایش سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا، بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان فراهم است که در پی آن دریا در این مناطق مواج خواهد شد.

او افزود: پیش‌بینی می‌‌شود ارتفاع موج  به ۱۱۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: این شرایط باعث اختلال موقت در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی می‌شود و لازم است که دریانوردان در این مدت آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

شکوهی بیان کرد: در این مدت احتمال وقوع گردوخاک نیز در برخی از مناطق وجود دارد. همچنین از چهارشنبه تا جمعه دما در بعضی نقاط افزایش می‌یابد.

آسمان استان بوشهر تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد خواهد بود و صبح فردا در برخی از نقاط مه رخ می‌دهد.

جهت وزش باد متغیر، بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در فراساحل شمالی، شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار