۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

صید بیش از ۱۴۰۰ تن میگو در خیج‌فارس استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با گذشت ۲۸ روز از فصل صید میگو در استان بوشهر، میزان میگوی برداشت شده از آب‌های ساحلی خلیج‌فارس استان بوشهر به یک‌هزار و ۴۶۲ تن رسید.
کد خبر: ۹۰۷۷۷

صید بیش از ۱۴۰۰ تن میگو در خیج‌فارس استان بوشهر
علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه در فصل صید میگو امسال بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ صیاد مشارکت دارند، اظهار داشت: تعداد شناور‌های شرکت کننده در صید میگو ۸۵۰ شناور لنج و قایق است.

وی با اشاره به گذشت ۲۸ روز از صید میگو در خلیج‌فارس استان بوشهر گفت: در ۲۸ روز صید یک‌هزار و ۴۶۲ تن میگو صید و در بنادر صیادی استان بوشهر تخلیه و سپس وارد بازار شده است.

وی میزان صید میگو در مقایسه با سال‌های قبل را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: میگو صید شده به نسبت میانگین پنج و ده سال گذشته به ترتیب ۴۲ درصد و ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه این میزان صید میگو حاصل ۹ هزار و ۲۷۰ روز تلاش صید شناور‌های صیادی است گفت: صید یک‌هزار و ۴۶۲ تن میگو در ۲۸ روز گذشته نشان می‌دهد هر شناور به‌صورت میانگین در هر روز ۱۴۵ کیلوگرم میگو صید کرده است.

بازدار، بیشترین صید میگو را در آب‌های شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: بیشترین میزان صید میگو به میزان ۸۸۶ تن مربوط به شناور‌های شهرستان بوشهر و کمترین آن به وزن ۲۴ تن مربوط به شناور‌های شهرستان کنگان بوده است.

وی میانگین صید شناور لنج طی یک سفرچهار روزه را مورد اشاره قرار داد و افزود: صید شناور لنج از ۸۰۰ کیلوگرم در روز‌های آغاز صید میگو به ۲۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش قیمت میگو صورتی و سرتیز خبر داد و تصریح کرد: قیمت میگو در بازار بوشهر از هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان میگو صورتی و ۵۰ هزار تومان میگو سرتیز در روز اول به ترتیب به ۱۶۰ و ۸۰ هزار تومان رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار