۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

۱۶ هتل در جزیرۀ کیش تعطیل شد/ تعطیلی تنها هتل دریایی کشور در کیش

رئیس جامعه هتلداران کیش از تعطیلی ۱۶ هتل در جزیره کیش به دلیل ضرر‌های مالی ناشی از شیوع کرونا خبر داد و گفت: به زودی ۱۰ هتل دیگر هم تعطیل خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۲

۱۶ هتل در جزیرۀ کیش تعطیل شد/ تعطیلی تنها هتل دریایی کشور در کیش

مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به وضعیت بسیار اسفناک اقتصادی پیش آمده برای فعالان بخش گردشگری در جزیرۀ کیش، گفت: کاهش ورود گردشگر به جزیره تا‌کنون به این اندازه بی‌سابقه بوده است.

رئیس جامعۀ هتلداران کیش با بیان اینکه هتل‌های کیش بعد از شیوع کرونا و کاهش ورود مسافران به جزیره کیش بسیار متضرر شده اند، بیان داشت: این وضعیت روز به روز بدتر شد به گونه‌ای که از خرداد امسال با شیوع کرونا نوع دلتا، عملاً کمتر از ۱۵ درصد ظرفیت برخی هتل‌های کیش اشغال است.

وی خاطرنشان ساخت: این آمار در حالی است که روزانه چند پرواز به جزیرۀ کیش انجام می‌شود، اما مردم ترجیح می‌دهند که کمتر سفر کنند.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره کیش به تعطیلی ۱۶ هتل در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: بر‌اساس اعلام مالکان هتل‌ها، به زودی ۱۰ هتل دیگر نیز تعطیل خواهند شد.

رئیس جامعۀ هتل‌داران کیش در ادامه همچنین از تعطیلی لوکس‌ترین هتل جزیره که تنها‌ترین هتل دریایی کشور نیز محسوب می‌شود، خبر داد و اظهار داشت: هتل ترنج نیز در راستای کاهش هزینه اقدام به تعطیلی کرده است.

صفا در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: از آنجا که فعال بودن یک هتل به معنای مصرف آب و برق، حضور پرسنل و نیز فعال بودن آشپزخانه است، لذا فعالیت آن برای سرویس‌دهی به تعداد اندک مسافر به هیچ عنوان بازده اقتصادی ندارد.

به گفتۀ وی، هتل‌ها با تعطیل شدن به کاهش هزینه‌های خود کمک زیادی می‌کنند چرا‌که دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی آب، برق، گاز و... نخواهند بود.

وی بیان داشت: به دنبال مذاکراتی که با مالکان هتل‌ها صورت گرفته است از آن‌ها خواسته شده تا آنجا که مقدور است در هنگام تعطیلی هتل‌ها و تا زمان بازگشایی مجدد آنها، حقوق پرسنل پرداخت شود و نیز به آن‌ها اجازه اقامت در هتل داده شود.

به گفتۀ این مقام مسئول در جزیره کیش، در حال حاضر ۵۱ هتل در جزیره کیش وجود دارد و ۶۰ هتل در دست ساخت داریم که انتظار می‌رود با اعمال سیاست‌های حمایتی انگیزه فعالان بخش خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت هتل‌ها حفظ شود.

وی در خصوص حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از متضرران حوزه گردشگری، بیان داشت: مسئولان این سازمان همواره در خصوص حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی متضرر در حوزه گردشگری در شرایط کرونایی، قول‌های مساعدی داده‌اند، اما به دلیل پایان دولت در عمل هیچ گونه حمایتی را شاهد نیستیم.

رئیس جامعه هتلداران کیش اظهار امیدواری کرد: با بهتر شدن شرایط شیوع کرونا و رفع مشکلات ناشی از آن، دوباره شاهد رونق گردشگری در جزیره کیش و رونق اقتصادی در این جزیره باشیم.

جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیر زمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود. پلاژ‌های بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار