۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

کاهش چشمگیر ورود گردشگران به سواحل مازندران/ عدم غرق شدگی در دریای خزر طی هفته گذشته

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از کاهش چشمگیر ورود گردشگران به استان و به ویژه نوار ساحلی خبر داد و گفت: با وجود تعطیلات هفته گذشته، هیچ گونه گزارشی مبنی بر غرق شدگی نداشتیم.
کد خبر: ۹۰۶۹۰

کاهش چشمگیر ورود گردشگران به سواحل مازندران/ عدم غرق شدگی در دریای خزر طی هفته گذشته

علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با کنترل شدید نیرو‌های انتظامی و پلیس راهور و مسدود شدن برخی جاده‌ها، شاهد کاهش چشمگیر ورود گردشگران به استان مازندران از هفته گذشته بوده‌ایم که این وضع همچنان تداوم دارد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، همچنین به کاهش ورود گردشگران به نوار ساحلی استان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین دلایل این امر به مسدود شدن جاده‌های منتهی به دریا مربوط می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: با وجود افزایش غرق شدگی‌ها در تابستان امسال در مقایسه با سال گذشته و رسیدن این رقم به ۴۹ نفر، خوشبختانه از هفته گذشته تا کنون با کاهش ورود گردشگران، هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر غرق شدگی نیز گزارش نشده است.

رجبی به تعطیلی طرح‌های ساماندهی شنا به دلیل شیوع کرونا در استان اشاره کرد و بیان داشت: با این وجود ۹۰۰ نفر ناجی غریق همچنان در مناطق خطرآفرین برای ارائه خدمات امداد و نجات استقرار دارند.

وی از مردم خواست تا به طور جدی از شنا کردن در دریا خودداری کنند چرا‌که علاوه بر اینکه توسط بیماری مورد تهدید بیشتری قرار می‌گیرند از سوی دیگر شرایط نامناسب دریا و توفانی بودن آن، موجبات مرگ آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعداد  زیادی از هموطنانمان گرفته شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در ادامه گفته‌های خود وضعیت شیوع کرونا در استان مازندران را وخیم اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با افزایش آگاهی و فرهنگ سازی و عدم سفر گردشگران به استان مازندران تا حدودی از شدت این بیماری در استان کاسته شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار