۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
مدیرکل گمرک بوشهر:

۲۷ هزار تن برنج از کشتی تجاری در بندر بوشهر در حال تخلیه است

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: کشتی حامل کالای اساسی به ظرفیت ۲۷ هزار تن برنج در بندر بوشهر پهلو گرفت و در حال تخلیه و انتقال آن به انبار‌های شرکت بازرگانی دولتی است.
کد خبر: ۹۰۶۷۴

۲۷ هزار تن برنج از کشتی تجاری در بندر بوشهر در حال تخلیه است

بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، از پهلوگیری کشتی محموله کالای اساسی در بندر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: ظرفیت محموله کشتی یاد شده ۲۷ هزار تن برنج است که اکنون بیش از ۵۰ درصد آن تخلیه شده و در حال انجام فرایند تشریفات گمرکی برای ترخیص است.

وی از انتقال محموله این کشتی به انبار‌های شرکت بازرگانی دولتی خبر داد و افزود: محموله کشتی یاد شده به انبار‌های اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی منتقل می‌شود و تاکنون افزون بر ۵۰ درصد آن حسب درخواست شرکت بازرگانی دولتی به انبار‌های چغادک و منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر انتقال یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر صادرات کالا از گمرکات این استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۲ و ارزش ۸۳ درصد افزایش یافته است.

قره‌بیگی از صادرات ۸.۸ میلیون تن کالای غیر‌نفتی در چهار ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این مدت هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا غیرنفتی به ارزش حدود سه میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر کشور‌های ترکیه، پاکستان، هند، آفریقای جنوبی، چین، امارات متحده عربی، برزیل، قطر و تایوان را از عمده کشور‌های مقصد صادارت گمرکات استان بوشهر دانست و با اشاره به واردات کالا در چهار ماه نخست تصریح کرد: ۱۰۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان در چهار ماه نخست امسال ترخیص شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار