۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

هشدار سطح زرد هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان

هواشناسی خوزستان نسبت به احتمال وقوع رگبار پراکنده، رعد و برق، تندباد لحظه‌ای، وزش گرد و غبار و بروز پدیده شرجی در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۶۶۴

هشدار سطح زرد هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی تا روز دوشنبه احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و احتمال برخاستن گرد و غبار محلی در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان استان وجود دارد.

محمد سبزه زاری افزود: همزمان با افزایش میزان شرجی، احتمال افزایش دمای بالای ۵۰ درجه در شهر‌های ساحلی خوزستان دور از انتظار نخواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی به صورت نقطه‌ای احتمال آبگرفتگی و آسیب به سازه‌های موقت تبلیغاتی، ساختمانی و گلخانه‌ای توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق، وزش باد و صاعقه به کار گرفته شود.

مدیریت بحران استانداری در دومین هشدار خود از دستگاه‌های اجرایی و امداد رسانی خواست امکانات لازم را برای پیشگیری از خسارات احتمالی و حفظ سلامت ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان به کار گیرند.

از سوی دیگر با وزش نسیم دریا به خشکی و توقیت جریانات جنوبی، میزان رطوبت در شهر‌های آبادان و خرمشهر به ۷۱ درصد رسید.

سبزه زاری گفت: شرجی و افزایش رطوبت تا اواسط هفته آینده به دلیل استقرار جریانات جنوبی و مرطوب در مناطق ساحلی خوزستان پایدار خواهد بود.

مناطق ساحلی خوزستان امسال با شدیدترین خشکسالی و تنش آبی در ۵۰ سال اخیر روبه‌رو است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار