۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

پیگیری قضایی برای حل مشکلات ترخیص کالا‌ها در بندر امام

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: تا یک هفته آینده مشکلات مربوط به ترخیص کالا‌های باقی مانده در گمرک بندر امام باید پیگیری و برطرف شود.
کد خبر: ۹۰۶۴۶

پیگیری قضایی برای حل مشکلات ترخیص کالا‌ها در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، حجت الاسلام صادق مردادی در جریان سفر به بندر امام، مشکلات پایانه‌های گمرکی این بندر را با حضور مدیران بنادر ودریانوردی خوزستان و ناظر گمرکات استان بررسی کرد. 

وی با تاکید بر تسریع در روند ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از گمرک بندر امام گفت: سلامت کالا‌های وارداتی باید توسط نهاد مربوطه با جدیت و سرعت بیشتری بررسی شود تا محصولات پس از ورود به این محدوده درگیر سنجش سلامت برای ورود به کشور نباشند. 

وی با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای بررسی و برطرف کردن مشکلات مربوط به ترخیص کالا‌های اساسی باقی مانده در این بندر افزود: مشکلات این مجموعه در حوزه‌های قانونی باید با مطرح شدن توسط مسئولان در مراجع بالاتر بررسی و حل شود.

وی گفت: رسوب کالاهای اساسی در حالی که بسیاری از واحدهای دامی و تولیدی با کمبود نهاده‌های دامی روبه‌رو هستند قابل قبول و پذیرش نیست.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این سفر از ایستگاه‌های تخلیه، بارگیری و انبار‌های پایانه‌های غلات و کالا‌ها بازدید و بر روند ترخیص کالا‌های اساسی و غلات را نظارت و بررسی کرد. 

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

این بندر راهبردی کشور سالانه ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

گفته می شود حدود 4.5 میلیون تن کالاهای اساسی و نهاده های دامی در انبارهای بندر امام و کشتی های پهلوگرفته در این بندرگاه وجود دارد.

در ماه‌های اخیر هیئتی از سوی رئیس جمهوری، وزیرکشور و راه وشهرسازی، گمرکات کل کشور، سازمان حمل و نقل و پایانه ها، دستگاه قضایی و بازرسی کشور به منظور رفع مشکلات مربوط به ترخیص و حمل کالاهای اساسی از بندر امام بازدید کردند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار