۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

افزایش ۸۱ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی گمرکات استان بوشهر در ۴ ماه

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: صادرات غیرنفتی گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان تیر از نظر میزان ۱۱ درصد و ارزش ۸۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۰۶۳۶

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرکل گمرک بوشهر جایگاه این استان در عرصه صادرات در کشور را مهم دانست و اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد بیش از 22 درصد صادرات کالای غیرنفتی کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود.

بهروز قره‌بیگی با اشاره به تسریع در روند ترخیص کالا، از افزایش صادرات کالا از گمرکات استان خبر داد و اظهار داشت: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 11 و ارزشی 81 درصد افزایش یافته است.

وی از صادرات 8.8 میلیون تن کالای غیر‌نفتی در چهار ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال هشت میلیون و 700 هزار تن کالا غیرنفتی به ارزش حدود سه میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر صادرات کالا با احتساب میعانات گازی در مدت یاد شده را 8.8 میلیون تُن دانست و خاطر نشان کرد: این میزان صادرات در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از 12 درصد از لحاظ وزن و 83 درصد رشد از لحاظ ارزشی افزایش داشته است.

قره‌بیگی، بیشترین صادرات کالا در مدت یاد شده را مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی دانست و بیان کرد: گمرک پارس جنوبی در چهار ماه نخست امسال از نظر وزنی 81 و از لحاظ ارزشی 92 درصد از کل حجم صادرات استان بوشهر با احتساب میعانات گازی را به خود اختصاص داده است.

وی کشورهای ترکیه، پاکستان، هند، آفریقای جنوبی، چین، امارات متحده عربی، برزیل، قطر و تایوان را از عمده کشورهای مقصد صادارت گمرکات استان بوشهر دانست.

مدیرکل گمرک بوشهر به واردات کالا در 4 ماه نخست امسال پرداخت و تصریح کرد: 102 هزار تن کالا به ارزش 300 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات این استان در چهار ماه نخست امسال وارد کشور شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار