۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

۴۰ مورد بازرسی محیط زیستی از بنادر تجاری و صیادی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به انجام ۴۰ مورد بازرسی محیط زیستی از بنادر تجاری و صیادی و تاسیسات بندری از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته و نیز ۱۵ مورد بازرسی- ممیزی محیط زیستی از سکو‌ها و تاسیسات نفتی ساحل و فراساحل و نیز ۳۶ مورد بازدید از اسکراپ یارد‌ها و ارائه مجوز فعالیت به سایت‌های بازیافت شناور‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۱۴
۴۰ مورد بازرسی محیط زیستی از بنادر تجاری و صیادی
 
دکتر عیسی کلانتری در گفتگو با خبرنگار مانا به پایش‌های محیط زیست دریایی طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در این خصوص از پایان سال گذشته ۱۴۰ مورد پایش شناگاه‌های ساحلی و طرح‌های سالم سازی دریا صورت گرفته گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه همچنین به هشت مورد پایش و مدیریت آب توازن در بنادر اصلی کشور طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ اشاره کرد و نیز از هشت مورد پایش و مدیریت دریافت فضولات نفتی و نیز پایش و نیز هشت مورد مدیریت و پسماند‌های دریایی در بنادر اصلی کشور در مدت مذکور خبر داد.

معاون رئیس جمهور همچنین به انجام ۴۰ مورد بازرسی محیط زیستی از بنادر تجاری و صیادی و تاسیسات بندر از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته و نیز ۱۵ مورد بازرسی- ممیزی محیط زیستی از سکو‌ها و تاسیسات نفتی ساحل و فراساحل خبر داد.

وی همچنین به ۳۶ مورد بازدید از اسکراپ یارد‌ها و ارائه مجوز فعالیت به سایت‌های بازیافت شناور‌ها طی هفت سال گذشته اشاره کرد.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان حفاظت محیط زیست طی سال‌های اخیر را هشت مورد نظارت بر طرح اقتضایی نظارت بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی در واکنش در برابر شرایط اضطراری در بنادر اصلی کشور عنوان کرد.

کلانتری در ادامه گفته‌های خود به افزایش ۴۰ درصدی مناطق حفاظت شده ساحلی و دریایی طی هفت سال گذشته و افزایش هشت درصدی تعداد تالاب‌های ثبت شده در کنوانسیون رامسر اشاره کرد.

وی یکی از دیگر اقدمات مهم سازمان حفاظت محیط زیست در بخش محیط زیست دریایی و تالاب ساحلی را تدوین طرح جامع مدیریت یکپارچه و جامع سواحل و جزایر کشور اعلام کرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست و منابع طبیعی و احیای آنها، حفاظت و احیای تنوع زیستی کشور و نیز حمکرانی مطلوب محیط زیست را از جمله برنامه‌ها و راهبرد‌های کلان محیط زیست تعریف شده عنوان کرد.

به گفته وی، توسعه اقتصاد کم کربن، توسعه فنّاوری‌های سبز و ارتقای بهره وری سبز، بهبود کیفیت هوا، آب و خاک، منترل انتشار گاز‌های گلخانه‌های از جمله راهبرد‌های رسیدن به کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی محسوب می‌شود.

کلانتری اذعان داشت: حفاظت و بهره برداری خردمندانه از منابع سرزمینی و دریایی، اعمال هزینه‌های آلودگی و تخریب محیط زیست در ارزیابی و محاسبات طرح‌ها و اقتصاد کشور و نیز مدیریت و کاهش مصرف کود و سم شیمیایی نیز از راهبر‌های تعیین شده جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست و منابع طبیعی و احیای آن محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین حفظ تنوع زیستی و بهبود شرایط زیست بوم‌های خسارت دیده، بحرانی و حساس حفاظت از جنگل‌های طبیعی هیرکانی، زاگرس و حرا را نیز از جمله راهبرد‌های حفاظت و احیای تنوع زیستی کشور عنوان کرد.

وی همچنین از جمله راهبر‌های رسیدن به حکمرانی مطلوب محیط زیستی کشور را مدیریت یکپارچه، کنترل و بهبود کمی و کیفی منابع آب، خاک و هوا، تمرکز زادیی و واگذاری مسئولیت‌ها و تقسیم وظایف بر اساس تخصص و مهارت استان‌ها و جوامع محلی عنوان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار