۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

تخصیص ۵۵ میلیارد تومان به پروژه‌های بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات درخواستی و مصوب سازمان شیلات برای پیبشبرد پروژه احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است، اما در نهایت تا کنون ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۵۶۶
تخصیص ۵۵ میلیارد تومان به پروژه‌های بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اعتبارات پروژه‌های بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: در حوزه طرح احداث بنادر صیادی، اعتبارات مصوب ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است که از این میزان تا کنون ۱۸ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، یادآور شد: این میزان اعتبار به منظور ادامه پروژه‌های احداث در بنادر گوگسر، بندر‌عباس، رمین، شهید باهنر، هندیجان و درگهان هزینه خواهد شد.

وی در ادامه اعتبار مصوب طرح‌های بهسازی بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰ را ۳۴ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان اعتبار تا کنون ۱۹ میلیارد تومان در اختیار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اعتبارات مصوب در راستای بهسازی بنادر صیادی بابلسر، کنگ، پزم و خارگ در سال جاری هزینه خواهد شد.

بهشتیان در ادامه گفته‌های خود همچنین اعتبارات مصوب طرح ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری را ۴۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: در نهایت دریافتی از خزانه، ۱۸ میلیارد تومان صورت گرفته است.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: اعتبار مذکور در طرح‌های ساماندهی بنادر صیادی خور ابوخضیر، آبادان، عامری و خورخان هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات درخواستی و مصوب سازمان شیلات برای پیبشبرد پروژه احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است، اما در نهایت تا کنون ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

به گفته بهشتیان، بر اساس برآورد‌های صورت گرفته از مجموع اعتبارات تخصیص یافته ۴۱ درصد اعتبارات پروژه‌های ساماندهی، ۵۴ درصد پروژه‌های بهسازی و و ۴۶ درصد پروژه‌های احداث بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته است.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، اظهار امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات تخیصص یافته به پروژه‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور، هر چه سریعتر شاهد پیشبرد و نهایی شدن پروژه‌های در دست اقدام باشیم.

به گفته وی، تسریع در روند اجرایی پروژه‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در نهایت رونق اقتصادی جامعه ساحل نشین و رضایتمندی صیادان را به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار