۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

اختصاص سوخت یارانه‌ای به لنج‌داران کالا‌های ملوانی در خرمشهر

فرماندار خرمشهر از اختصاص سوخت یارانه‌ای برای لنج‌داران کالا‌های ملوانی در خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۵۰۵

اختصاص سوخت یارانه‌ای به لنج‌داران کالا‌های ملوانی در خرمشهر

به گزارش خبرنار مانا، محمد حیدری در جلسه عملیاتی کردن واردات کالا‌های ته لنجی در اتاق بازرگانی خرمشهر افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ۸۰ درصد سوخت لنج داران کالا‌های ته لنجی به صورت یارانه‌ای به آنها داده خواهد شد.

وی گفت: تخصیص سوخت یارانه‌ای به لنج دارانی که کالای ملوانی وارد خرمشهر می کنند به رونق اقتصادی و تجاری در این شهر بندری  و اشتغال جوانان منجر خواهد شد.

فرماندار خرمشهر گفت: ما از لنج داران خرمشهری و واردات قانونی کالای ملوانی یا ته لنجی به صورت قانونمند حمایت می کنیم.

حیدری در ادامه از ظرفیت‌های موجود برای تخلیه کالا‌ها در بندر خرمشهر و همچنین آمادگی سرمایه گذاران و بازرگانان برای فعالیت تجاری در این بندر خبر داد.

حسن غیبی سرپرست اداره گمرک خرمشهر نیز با اشاره به همکاری اداره گمرک برای ترخیص کالا‌های لنج داران گفت: این اطمینان را به بازرگانان و سرمایه‌گذاران می‌دهیم که سخت گیری‌های گذشته برای واردات کالا‌های ته لنجی انجام نخواهد شد و لنج داران با اطمینان خاطر می‌توانند کالا‌های خود را از بندر خرمشهر ترخیص کنند.

وی گفت: گمرک خرمشهر از واردات قانونی کالای ملوانی با سقف مشخص و رعایت فهرست کالاهای مجاز حمایت می‌کند.

غیبی واردات قانونمند کالاهای ته لنجی را از مطالبات مردم خرمشهر بیان کرد و افزود: گمرک در زمینه تحقق مطالبات مردم پیشتاز است و همه نوع همکاری برای اشتغال و رونق تجاری در منطقه با لنج داران به عمل خواهد آورد.

طبق قانون عوارض گمرکی به کالاهای مجاز ملوانی تعلق نمی گیرد.

واردات کالاهای ته لنجی در بنادر شادگان‌، آبادان‌، ماهشهر و هندیجان مجاز است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار