۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

هشدار سطح قرمز در شهر‌های ساحلی خوزستان با تقویت توده هوای گرم

با پیش بینی تقویت دوباره توده هوای جنب حاره‌ای، اداره کل هواشناسی خوزستان هشدار سطح قرمز در شهر‌های ساحلی خوزستان صادر کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۴۷۱

هشدار سطح قرمز در شهر‌های ساحلی خوزستان با تقویت توده هوای گرم

به گزارش خبرنگار مانا، براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی از روز یکشنبه تا چهارشنبه شش مرداد ماه وقوع دمای بالای 50 درجه سانتیگراد بالای صفر در شهرهای ساحلی خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر، هندیجان، اروندکنار و چوئبده دور از انتظار نیست.

با افزایش دمای هوا، گرمای نفسگیر و داغ ، احتمال گرمازدگی برای سالمندان، کودکان و افراد با بیماری زمینه‌ای، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش‌سوزی مراتع ، جنگل‌ها و نخیلات به سبب وزش بادهای گرم و سوزان در شهرهای ساحلی خوزستان وجود دارد.

در پی هشدار سطح قرمز در شهرهای ساحلی خوزستان، مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان خواست ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، موارد ایمنی برای پیشگیری از حوادث احتمالی همچون آتش‌سوزی در سامانه برق منازل به کار بندند.

اجتناب از ترددهای غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای پیشگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و مصرف بیشتر مایعات از جمله توصیه‌های مدیریت بحران استانداری خوزستان برای ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان است.

با صدور هشدار قرمز هواشناسی، بیمارستان‌ها، مراکز امداد و نجات، اورژانس و واحدهای آتش نشانی در شهرهای ساحلی خوزستان در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

احتمال تعطیلی اداری شهرهای ساحلی خوزستان با افزایش گرما هوا در هفته جاری وجود دارد.

شهرهای ساحلی خوزستان امسال با شدیدترین و مرگبارترین خشکسالی و تنش آبی در نیم قرن اخیر مواجه شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار