۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

اهتمام دولت به انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران

معاون اول رئیس جمهوری گفت: دولت دوازدهم به مساله انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران اهتمام ورزید و آن را اجرایی کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۴۶۴

اهتمام دولت به انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران

به گزارش خبرنگار مانا، اسحاق جهانگیری در سفر به خوزستان و در جمع بزرگان طوایف خوزستان با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه ای (از سرچشمه‌های کارون به فلات مرکزی ایران) تنها برای شرب صورت گرفته است گفت: گواه این ادعا نیز اقدامات دولت مبنی بر انتقال آب از دریای خلیج فارس و عمان به سمت کرمان، یزد و در آینده نیز اصفهان است.

وی بیان داشت: دولت تاکنون یک قدم برخلاف ممنوعیت انتقال آب غیر‌شرب برنداشته است به همین منظور برای تامین آب مورد نیاز (غیر شرب) دیگر مناطق، برداشت آب از دریا آغاز شده است.

جهانگیری افزود: انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی ایران‌، توسعه این مناطق را به دنبال خواهد داشت و قطعاً دولت آینده اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این طرح بزرگ ملی را تامین خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران کشوری در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد و آب دارای اهمیت زیاد است ابراز امیدواری کرد با انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان مشکلات کم آبی در فلات مرکزی ایران مرتفع شود.

وی گفت: آنچه در خوزستان اتفاق افتاده خشکسالی شدید و کاهش آورد رودخانه‌ها بوده است که این مساله تنش آبی را در استان سبب شده است.

جهانگیری لزوم شیرین‌سازی آب خلیج فارس در سواحل خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با وجود هزینۀ زیاد شیرین‌سازی آب، لازم است شیرین‌سازی آب در سواحل خوزستان به سرعت اجرایی شود تا مناطق ساحلی بتوانند از آب مناسب و بهداشتی استنفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهوری بعدازظهر جمعه به منظور بررسی مشکلات و چالش های کم آّبی وارد خوزستان شد و قرار است با تامین اعتبارات مورد نیاز، بخش مهمی از مشکلات مربوط به تنش آبی در خوزستان را برطرف کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار