۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
استاندار بوشهر:

جلبک دریایی در سواحل استان بوشهر پرورش داده می‌شود

استاندار بوشهر وجود شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در کنار ساحل را ظرفیت مهمی در پرورش جلبک دریایی دانست و گفت: جلبک دریایی در توسعه صنایع و تولید مواد آرایشی و دارویی نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۹۰۴۵۸
جلبک دریایی در سواحل استان بوشهر پرورش داده می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست بررسی توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان بوشهر ظرفیت این استان در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و آبزی پروری را برشمرد و اظهار داشت: تولید آبزیان پرورشی از جمله میگو از دیگر ظرفیت‌های این استان است که تا سال آینده تولید میگو پرورشی استان بوشهر با توسعه زیرساخت‌های لازم به ۵۰ هزار تن می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس گفت: برای پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس چشم‌انداز لازم طراحی شده که استان بوشهر از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است.

استاندار بوشهر افق امسال تولید ماهی در قفس استان بوشهر را چهار هزار تن دانست و افزود: ظرفیت استان بوشهر در پرورش ماهی در قفس با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم بیش از چهار هزار تن است.

گراوند افزایش سرانه مصرف محصولات دریایی در کشور را یک ضرورت دانست و بیان کرد: اکنون تولید میگو پرورشی در استان بوشهر حدود ۲۵ هزار تن است که بیشترین تولید کشور محسوب می‌شود، ولی سرانه مصرف آن در کشور بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش جلبک دریایی یکی از ظرفیت‌های دیگر استان بوشهر است، خاطر‌نشان کرد: در حوزه صنایع آرایشی و دارویی، جلبک نقش مهم و تأثیرگذاری دارد و در آینده نزدیک مواد تولید محصولات دارویی و آرایشی، از دریا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و نگاه اصلی دانشمندان تولید محصولات دارویی از دریا است که پرورش جلبک دریایی از آن جمله محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر وجود شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در کنار ساحل را ظرفیت مهمی در پرورش جلبک دریایی دانست و افزود: به راحتی از شهر‌ها و روستا‌های ساحلی استان بوشهر می‌توان در تولید و پرورش جلبک با طراحی مشاغل خانگی استفاده کرد.

گراوند توسعه بندر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای کمک به زیرساخت‌های بندری بوشهر باید عمق دریا و اسکله‌های بندر بوشهر تا ۱۴ متر افزایش دهد تا امکان تردد کشتی غول پیکر ۵۰ هزار تنی فراهم شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار