۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

شرجی و گرمای سوزان نفس شهرهای ساحلی خوزستان را گرفت

تداوم شرجی و گرمای سوزان در هفته جاری، نفس ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را به شماره انداخت و در شرایط خشکسالی و تنش آبی آنان را در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی قرار داده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۴۵۳
شرجی و گرمای سوزان نفس شهرهای ساحلی خوزستان را گرفت
 
مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی، تداوم شرایط دمایی و رطوبت بالا را در شهر‌های ساحلی خوزستان تا اواخر روز جمعه نشان می‌دهد.

محمد سبزه زاری افزود: در روز جمعه وقوع دما‌های بالای ۵۰ درجه و شرجی ۹۰ درصدی در شهر‌های ساحلی خوزستان دور از انتظار نیست.

وی گفت: تندباد لحظه‌ای، وزش باد‌های داغ، گرد و خاک موقتی پدیده غالب در شهر‌های ساحلی خوزستان خواهد بود ضمن آنکه آب‌های شمال غرب خلیج فارس آرام خواهد بود.

سبزه زاری از عموم دریانوردان و صیادان خوزستانی که قصد سفر به آب‌های شمال غرب خلیج فارس را دارند خواست در سفر‌های خود احتیاط کنند و سوخت کافی همراه خود داشته باشند.

در همین حال با افزایش رطوبت و شرجی در شهر‌های ساحلی خوزستان، باعث اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در دو شهر آبادان و ماهشهر به علت کاهش دید خلبان شده است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت زرد هواشناسی در شهر‌های ساحلی استان از ساکنان این شهر‌ها خواست مصرف برق و آب را مدیریت کنند تا با مشکل روبه‌رو نشوند.

این مدیریت با اشاره به وضعیت زرد هواشناسی در شهر‌های ساحلی خوزستان، از دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات رسانی به خصوص اورژانس خواست تدابیر لازم را برای تداوم خدمت رسانی به مردم به خصوص بستری شهروندانی که دچار گرمازدگی شده اند اتخاذ کنند.

در روز‌های اخیر که گرما و شرجی اوج گرفته موارد زیادی از گرمازدگی شهروندان و بستری در بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان و قطعی جریان برق گزارش شده است.

شهر‌های ساحلی خوزستان به علت شرایط سخت آب و هوایی به خصوص گرمای سوزان، فزاینده و طولانی، مدت جزء مناطق بد آب و هوای کشور محسوب می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار