۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

اعمال ممنوعیت ورود گردشگران به سواحل گیلان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، گفت: از ورود گردشگران به سواحل استان گیلان به دلیل کرونا به طوری جدی ممانعت می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۴۴
اعمال ممنوعیت ورود گردشگران به سواحل گیلان
 
سیامک حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به آمار بالای شیوع کرونا در سطح کشور و از سوی دیگر علاقه مردم برای سفر به سواحل دریای خزر، از ورود گردشگران به سواحل استان گیلان به طور جدی ممانعت به عمل می‌آید.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، ادامه داد: همچنین امسال تمام طرح‌های ساماندهی شنا در نوار ساحلی استان گلستان به دلیل کرونا تعطیل بوده اند.

به گفته وی، سال‌های گذشته ۳۴ طرح سالم سازی در نوار ساحلی استان گیلان و  ۹ شهرستان ساحلی این استان فعالیت داشتند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل وتفرجگاه‌های استان گیلان، خاطرنشان ساخت: همچنین به منظور حفاظت از بومیانی که برای شنا به مناطق خطرآفرین دریا وارد می‌شوند در طول نوار ساحلی استان، ناجیان غریق استقرار یافته‌اند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، بیان داشت: نوار ساحلی گیلان از رودسر تا بندر آستارا شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه استان امتداد دارد و این نوار ساحلی حدود ۲۷۴ کیلومتر را شامل می‌شود که محدوده جغرافیایی ۹ شهرستان از ۱۶ شهرستان را در بر می‌گیرد.

وی به وجود ۳۰۰ نقطه حادثه خیر و خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان به وسعت ۱۵۰ کیلومتر خبر داد و بیان داشت: در این مناطق ۴۵۰ نفر ناجی غریق استقرار دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به گستردگی نوار ساحلی گیلان و عدم کنترل تمام سواحل توسط ناجیان غریق، بومیان استان نیز از ورود به دریا جهت شنا به طور جد خودداری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار