۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

بندر بوشهر برای تردد کشتی‌های غول پیکر لایروبی می‌شود

استاندار بوشهر با تاکید بر لایروبی کانال و اسکله بندر بوشهر، برای فراهم شدن تردد کشتی‌های غول پیکر در این سواحل گفت: از سازمان بنادر و دریانوردی انتظار می‌رود این مهم را در دستور کار قرار دهد و این درخواست را پیگیری کند.
کد خبر: ۹۰۴۲۸

با لایروبی بندر بوشهر تردد کشتی‌های غول پیکر فراهم می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست بررسی شورای راهبردی تسریع در راه‌اندازی منطقه آزاد بوشهر با تبریک عید سعید قربان و غدیر و با قدردانی از توجه دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در تسریع راه‌اندازی منطقه آزاد بوشهر اظهار داشت: پس از تصویب منطقه آزاد بوشهر با توجه به زیرساخت‌های اقتصادی، تجاری و بندری آن توجه ویژه‌ای برای راه‌اندازی آن شده است.

وی تسریع در راه‌اندازی بندر آزاد بوشهر را نشان از ظرفیت‌های این بندر دانست و بیان کرد: برای توسعه سرمایه‌گذاری در بندر آزاد بوشهر برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.

استاندار بوشهر با تأکید بر لایروبی کانال و اسکله بندر بوشهر و افزایش عمق آب دریا برای تردد کشتی‌های غول پیکر افزود: امید است زمینه برگشت این بندر به رونق تجاری و اقتصادی گذشته فراهم شود و این مهم در گرو لایروبی بندر بوشهر برای تردد کشتی‌ها با ظرفیت بالاست.

گراوند با بیان اینکه اگر این مهم محقق شود، بوشهر به عنوان بندر میانی کشور، به جایگاه اصلی خودش برمی‌گردد، گفت: با لایروبی کانال و اسکله بندر بوشهر، تردد کشتی‌های غول پیکر در این سواحل فراهم و تحول مهمی در این حوزه ایجاد می‌شود که از سازمان بنادر و دریانوردی انتظار می‌رود این که در دستور کار قرار دهند و این درخواست را پیگیری کنند.

وی با اشاره به طرح مطالعات جامع در منطقه آزاد بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در استان بوشهر، باید این مهم در طرح جامع در اولویت قرار بگیرد.

استاندار بوشهر تولید ۱۶۰ هزار تن خرما را از ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: این میزان تولید خرما از ارزش بالایی برخوردار است و می‌تواند زمینه توسعه صادرات آن بیش از پیش فراهم شود.

گراوند با بیان اینکه تولید ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی محصول خارج از فصل یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر است تصریح کرد: با توجه به این میزان تولید، می‌توان ارزش افزوده آن را بیش از پیش افزایش داد تا زمینه تأمین نیاز‌های داخلی و افزایش صادرات این محصول فراهم شود.

وی با تأکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای کمک‌رسانی به منطقه آزاد برای توسعه زیر‌ساخت‌های لازم در همه عرصه‌ها افزود: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر باید خود را موظف و مکلف بدانند تا همه امکانات برای کمک به منطقه آزاد بوشهر را به خدمت بگیرند که ان‌شاءالله این منطقه آزاد سریع آماده و راه‌اندازی شود و زمینه حضور سرمایه‌گذاران در بندر آزاد بوشهر فراهم شود.

استاندار بوشهر، کمک به توسعه زیرساخت‌های بندر آزاد بوشهر را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: امیدواریم ساختار بندر آزاد بوشهر با توجهی که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی دارند زودتر تصویب و ابلاغ شود.

گراوند اضافه کرد: این ساختار و همدلی مسئولان قطعاً می‌تواند زمینه راه‌اندازی منطقه آزاد بوشهر را مهیا کند تا نقش مهم و پررنگ بندر آزاد بوشهر در اقتصاد ملی را در آینده شاهد باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار