۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

امروز؛ آغاز به کار اپلیکیشن هوشمند کنترل سواحل مازندران/ رونمایی از مچ‌بند‌های هوشمند ناجیان غریق

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: امروز برای نخستین بار در کشور، اپلیکیشن هوشمند کنترل سواحل مازندران و مچ بندهای هوشمند ناجیان غریق رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۳۹۸
امروز؛ آغاز به کار اپلیکیشن هوشمند کنترل سواحل مازندران/ رونمایی از مچ‌بند‌های هوشمند ناجیان غریق
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به افزایش چشمگیر آمار غرق شدگان در آب‌های دریای مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در تلاش هستیم تا با افزایش نظارت ها، حضور گردشگران در دریا را بیش از پیش کنترل کنیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: در همین راستا، امروز برای نخستین بار در کشور، اپلیکیشن هوشمند کنترل سواحل مازندران و مچ بند‌های هوشمند ناجیان غریق رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با استفاده از اپلیکیشن هوشمند در سواحل، امکان کنترل سواحل در تمام فرمانداری‌ها و ادارات وجود خواهد داشت.

این مقام مسئول در استان مازندران  در ادامه بیان داشت: به وسیله این اپلیکیشن و تنها با فشار دادن یک دکمه، نیرو‌های امداد و نجات به طور سریع در منطقه ساحلی که فرد دچار حادثه شده است، اعزام خواهند شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، بیان داشت: همچنین با استفاده از مچ بند هوشمند برای ناجیان غریق، ضمن کنترل مکان استقرار و عملکرد روزانه آنها، این امکان فراهم خواهد شد تا خدمات بهتری برای امداد و نجات غرق شدگان فراهم خواهد شد.

رجبی اذعان داشت: امسال ۹۰۰ نفر ناجی غریق در طول ۷۲۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران و در ۳۷۲ نقطه حادثه خیز استقرار یافته‌اند.

به گفته وی، تابستان امسال به دلیل شیوع کرونا، شناگا‌های مجاز تعطیل شده‌اند  و همین امر سبب هجوم مردم برای شنا به سواحل خطرآفرین استان شده است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تصریح کرد: امیدواریم با انجام تدابیر لازم و نیز افزایش امکانات و نیروی نجات غریق بتوانیم آمار غرق شدگان در دریای مازندران را کنترل کنیم.

وی همچنین از مردم خواست تا از شنا کردن در مناطق خطرآفرین و فاقد نیروی ناجی غریق و نیز از شناکردن در ساعات شبانه به طور جد خودداری کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار