هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

اسکله‌های شناور مسافری در بنادر گناوه و دیلم بهره برداری می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه احداث اسکله شناور مسافری در بندر گناوه 15 مرداد ماه و شناور مسافری بندر دیلم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳
اسکله‌های شناور مسافری در بنادر گناوه و دیلم بهره برداری می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده در بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر شمالی استان بوشهر با اشاره به توسعه اسکله‌های گردشگری اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌های گردشگری ساحلی، اسکله‌های شناور ویژه بنادر گناوه و دیلم طراحی و اجرا شده است.

وی مدت زمان اجرای پروژه احداث اسکله شناور مسافری بندر گناوه و دیلم را پنج ماه و مبلغ اولیه آن را ۵۰ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: پروژه احداث اسکله شناور مسافری در بندر گناوه ۱۵ مردادماه و شناور مسافری بندر دیلم تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه‌ها شامل عملیات ساخت و نصب اسکله شناور، احداث پل دسترسی و متعلقات، تسطیح اراضی، استحصال زمین و اجرای سازه حفاظتی است.

ارجمند زاده ادامه داد: پروژه احداث ساختمان گارد و سردرب بندر گناوه نیز با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود که تاکنون ۶۰ درصد اعتبار آن جذب شده و پیشرفت فیزیکی آن نیز ۷۱ درصد گزارش شده است.

وی اظهار داشت: این پروژه شامل احداث ساختمان به مساحت ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه، تکمیل ساختمان گیت ورودی، محوطه سازی اطراف ساختمان گارد با مساحت حدود پنج هزار و ۴۰۰ متربع است.

ارجمندزاده ادامه داد: پروژه تعمیر اساسی ابنیه بنادر گناوه دیلم و لاور ساحلی نیز از مرداد سال گذشته با ۵۱ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده و قرار شده ظرف ۱۸ ماه به اتمام برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرافزود: این پروژه شامل تعمیرات اساسی اداره، برج کنترل و پایانه مسافربری بندر گناوه، تعمیر اساسی نهایی برج کنترل و احداث آسانسور بندر دیلم و همچنین تعمیر اساسی نهایی برج کنترل و احداث آسانسور بندر لاور ساحلی است.

ارجمندزاده اظهار داشت: مهمترین پروژه در بنادر شمالی استان بوشهر طرح جامع است که اجرا آن فعالیت ناوگان تجاری منطقه را توسعه و به اشتغال و رونق اقتصادی این بنادر منجر خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار