۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

افتتاح مهمترین بندر صیادی شمال کشور تا پایان امسال

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از افتتاح بندر صیادی بابلسر به عنوان مهمترین بندر صیادی شمال کشور تا پایان سال جاری در صورت تامین اعتبارات لازم خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۸
افتتاح مهمترین بندر صیادی شمال کشور تا پایان امسال
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروژه بندر صیادی بابلسر که جزء پروژه‌های بهسازی بنادر صیادی محسوب می‌شود در صورت تامین اعتبارات لازم در شهریور ماه امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر شامل احداث موج شکن‌های اصلی و فرعی به طول ۱۲۰۰ متر، احداث اسکله تخلیه صید در مجاور رودخانه بابلرود، محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به وسعت سه هزار متر است.

به گفته وی، احداث ساختمان اداری و حفاظت منابع در ۲۰۰ متر مربع، احداث دیوار سنگی هادی رسوب در امتداد رودخانه به طول ۵۰۰ متر و لایروبی حوضچه آرامش به حجم ۳۵۰ هزار متر مکعب از دیگر ویژگی‌های پروژه مذکور محسوب می‌شود که به اتمام رسیده است.

بهشتیان همچنین احداث اسکله داخل حوضچه به طول ۲۰۰ متر و خرید و نصب فانوس دریایی بر روی دیوار هادی رسوب را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور بهسازی بندر صیادی  بابلسر اعلام کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خرید و نصب فندر و کاراستپرها، خرید و نصب بولاردها، تمیزکاری و آسفالت فضای عملیاتی پشت اسکله جدید را از جمله اقداماتی دانست که در صورت تامین اعتبار در سال جاری انجام خواهد شد.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، اعتبار هزینه شده برای پروژه بهسازی بندر بابلسر را ۳۷ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه بندر صیادی بابلسر به عنوان مهمترین بندر صیادی شمال کشور، حدود ۲۰ میلیارد تومان است که در صورت تامین این میزان اعتبار در پایان سال جاری شاهد بهره برداری کامل از این پروژه هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار