۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

افتتاح بندر صیادی پزم تا پایان تیرماه امسال

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از افتتاح کامل بندر صیادی پزم به عنوان یکی از مهمترین بنادر صیادی استان سیستان و بلوچستان تا پایان تیر ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۶

افتتاح بندر صیادی پزم تا پایان تیرماه امسال

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه پروژه بهسازی بندر صیادی پزم واقع در استان سیستان و بلوچستان  از سال ۷۹ آغاز شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌‍ریزی‌های انجام شده این پروژه تا پایان تیر ماه امسال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: در فاز یک عملیات اجرایی دستک رسوب‌گیر به طول ۵۵۰ متر، دایک حفاظتی به طول ۹۰۰ متر، لایروبی به میزان ۵۵۰ هزار متر مکعب، ترمیم اسکله موجود، ساخت اسکله قایق‌ها و سوختگیری انجام شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه همچنین از احداث سایبان سوله، ساختمان اداری و سالن حراج ماهی به عنوان دیگر اقدامات انجام شده طی فاز یک عملیات اجرایی پروزه بهسازی بندر صیادی پزم خبر داد.

وی با تأکید بر اهمیت بندر صیادی پزم در آب‌های دریای عمان به اقدامات انجام شده در خصوص بهسازی بندر صیادی پزم در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: ابلاغ مطالعات فاز ۳ برای رسوب، آسفالت، ترمیم و احداث دیواره برای جلوگیری از تخریب و شسته شدن مصالح زیر جاده دسترسی به بندر از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

بهشتیان در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: به منظور پروژه بهسازی بندر صیادی پزم تا کنون ۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: بندر صیادی پزم با ظرفیت تخلیه سه هزار و ۲۲۶ تن صید یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار