روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

ارتفاع موج خلیج‌فارس در استان بوشهر به بیش از یک متر رسید

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در این استان خبر داد و گفت: به سبب وزش باد‌های شمال غربی، دریا متلاطم و مواج شد و ارتفاع امواج به ۱.۲ متر رسید.
کد خبر: ۹۰۳۳۱
ارتفاع موج خلیج‌فارس در استان بوشهر به بیش از یک متر رسید
 
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش دمای هوا و رطوبت در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تحلیل آخرین الگو‌ها و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز دوشنبه ۲۱ تیرماه دما و رطوبت هوا در سطح استان بوشهر روند افزایشی دارد.

وی افزود: دما هوا در شهر‌های ساحلی استان بوشهر به ۴۰ تا ۴۵ درجه سانتیگراد و در شهر‌های غیر‌ساحلی به ۴۵ تا ۴۹ درجه افزایش می‌یابد و رطوبت هوا تا ۹۵ درصد در نقاط مختلف استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش ارتفاع موج دریا در خلیج‌فارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز در فراساحل شمالی و مرکزی خلیج‌فارس در برخی ساعات به سبب وزش باد‌های شمال غربی، دریا تا حدودی متلاطم می‌شود.

شکوهی‌پور با بیان اینکه موج دریا در استان بوشهر اکنون به ۱.۲ متر رسیده است خاطر نشان کرد: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر بین ۳۰ تا ۹۰ و گاهی به  ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

وی جهت وزش باد در استان بوشهر به ویژه بر روی خلیج‌فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: جهت وزش باد متغیر، امروز غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و فردا غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به جزر و مد دریا پرداخت و خاطر نشان کرد: در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۲۸ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۱۳ جزر دوم ساعت ۱۶:۱۳ و مد دوم ۲۲:۰۳ خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار