۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

پیشرفت ۹۰ درصدی زیرساخت گردشگری بندر چارک

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی زیرساخت گردشگری در  بندر چارک خبر داد.  
کد خبر: ۹۰۳۰۴
پیشرفت ۹۰ درصدی زیرساخت گردشگری بندر چارک
سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات اجرایی کمپینگ گردشگری بندر چارک که از آبان ماه سال گذشته  شروع شده بود، هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی همراه است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در ادامه  اذعان داشت: بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری، این پروژه همزمان با هفته دولت در شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، اعتبار ایجاد کمپینگ گردشگری بندر چارک را مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

به گفته بناوند، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در بندر چارک شامل آلاچیق‌های بزرگ و کوچک، مسیر پیاده‌روی، سکوی نشیمن و برج نور است که برای ایجاد این پروژه ها،  عملیات زیرسازی به طول یک متر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان مجری پروژه انجام‌شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود همچنین به دستور استاندار هرمزگان برای رفع مشکل برق کمپینگ گردشگری بندرچارک اشاره کرد و بیان داشت: این دستور طی بازدید ایشان از پروژه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بندر چارک صادر شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، تاکید کرد: با توجه به جاذبه‌های طبیعی سواحل بندر چارک و ورود سالانه تعداد زیادی گردشگر به این بندر، انتظار می‌رود با بهره برداری از زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده در این بندر شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در سواحل چارک باشیم.

بندر چارک یکی از بنادر شهرستان بندرلنگه است که به دلیل نزدیکی به جزیره کیش، به‌عنوان دروازه ورودی مسافران و گردشگران به جزیره کیش محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار