۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

تعطیلی شناگاه‌های گیلان در تابستان ۱۴۰۰

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از تعطیلی تمام شناگاه‌های استان گیلان به دلیل کرونا در ایام تابستان امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸
تعطیلی شناگاه‌های گیلان در تابستان ۱۴۰۰
 
سیامک حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شروع تعطیلات تابستانی، طرح‌های ساماندهی دریای استان گیلان از سوی ستاد ساماندهی سواحل کشور از تاریخ هشتم خرداد ماه بازگشایی شدند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، بیان داشت: بازگشایی طرح‌های ساماندهی دریای استان گیلان در حالی است که شناگاه‌های این طرح‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، تعطیل بوده و خدماتی به گردشگران ورودی ارائه نمی‌دهند.

به گفته وی به دلیل زرد بودن رنگ کرونا در استان گیلان و احتمال افزایش شیوع بیماری در این استان، از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، ممنوعیت شنا در آب‌های استان گیلان اعلام شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان، بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا در کشور، پیش بینی می‌شود تعطیلی شناگاه‌های استان گیلان تا پایان تابستان ۱۴۰۰ همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به وجود ۳۴ طرح سالم سازی در نوار ساحلی استان گیلان و ۹ شهرستان ساحلی این استان، اذعان داشت: گردشگران با ورود به این طرح‌ها می‌توانند از سایر خدمات این طرح‌ها به جز شناگاه استفاده کنند.

حیدری خاطرنشان ساخت: با وجود تعطیلی شناگاه‌ها، مدیران طرح‌های ساماندهی دریا باید نسبت به استقرار ناجی غریق در ساحل برای جلوگیری از ورود گردشگران به داخل دریا، اقدام کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، بیان داشت: نوار ساحلی گیلان از رودسر تا بندر آستارا شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه استان امتداد دارد و این نوار ساحلی حدود ۲۷۴ کیلومتر را شامل می‌شود که محدودۀ جغرافیایی ۹ شهرستان از ۱۶ شهرستان را در بر می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به گستردگی نوار ساحلی گیلان و عدم کنترل تمام سواحل توسط ناجیان غریق، گردشگران از ورود به دریا جهت شنا به طور جد خودداری کنند.

به گفته حیدری، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و رسانۀ ملی در خصوص آگاهی هر چه بیشتر عموم مردم نسبت به ضرورت عدم شنا در دریا به دلیل افزایش شیوع کرونا بسیار ضروری است که امیدواریم شاهد این مهم باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار