۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

توقیف دو شناور باری حامل نوشیدنی‌های انرژی زای قاچاق در اروندرود

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف دو فروند شناور باری حامل نوشیدنی‌های انرژی زای قاچاق و غیرمجاز در آبراه استراتژیک اروندرود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۲۰۸
توقیف دو شناور باری حامل نوشیدنی‌های انرژی زای قاچاق در اروندرود
 
سرهنگ یدالله امیری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران پایگاه دریابانی آبادان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل شناور‌های عبوری در اروندرود، دو فروند شناور باری مشکوک به حمل کالای قاچاق را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: مأموران دریابانی در بازرسی از شناور‌های توقیف شده  بیش از ۸۰ هزار قوطی نوشیدنی را که بدون مجوز و به صورت قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.

وی گفت: در این ارتباط ۱۲ متهم به قاچاق کالا بازداشت و با تشکل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ امیری ارزش این محموله قاچاق را بیش از ۲۱ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: قاچاقچیان قصد داشتند در نزدیکی بندرگاه آبادان، این محموله را تخلیه و به بازار‌های داخلی عرضه کنند، ولی با هوشیاری مأموران دریابانی، در رسیدن به این هدف ناکام ماندند.

وی گفت: این محمولۀ قاچاق که در این دو شناور به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود در یکی از بنادر کشور‌های حوزۀ خلیج فارس بارگیری شده بود.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است و قاچاقچیان از تجارت کالای قاچاق که به اشتغال و تولید داخلی آسیب جدی وارد می‌کنند سود هنگفت و نامشروع زیادی را نصیب خود می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار