۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد:

رونمایی از برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از رونمایی از برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس با همکاری پتروشیمی نوری در عسلویه خبر داد و گفت: این گونه به عنوان یکی از گونه‌های در حال انقراض در خلیج فارس است که امیدواریم از فهرست گونه‌های درخطر انقراض خارج شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۶

رونمایی از برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس

فرهاد قلی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به جایگاه استان بوشهر در عرصه زیست محیطی جانوری دریایی اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن مناطق مهم حفاظت شده نقش مهمی در حمایت، زاد و ولد و جلوگیری از انقراض آنها دارد.

وی با اشاره به اینکه روز جهانی محیط زیست یادآور و تاکید کنندۀ اهمیت حفظ محیط زیست و تنوع زیستی برای نسل حاضر و آینده است، یکی از گونه‌های مهم جانوری در خلیج‌فارس را دلفین دانست و بیان کرد: با مشارکت پتروشیمی نوری از برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس رونمایی شد.

قلی‌نژاد دلفین گوژپشت خلیج فارس را به عنوان یکی از گونه‌های در حال انقراض در خلیج فارس دانست و تصریح کرد: با رونمایی از برنامه، حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس در راستای مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ استان قرار می گیرد که تدوین این برنامۀ اقدام و حفاظت حاصل یک برنامه پژوهشی بسیار دقیق و علمی در طول دو سال اخیر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با ابراز امیدواری از تدوین این برنامه برای اقدام و حفاظت از گونه دلفین گوژپشت خلیج فارس، افزود: امیدواریم که پس از برنامه ریزی و اجرا شاهد افزایش جمعیت این گونه باشیم و تلاش می‌شود که دلفین گوژپشت خلیج فارس از فهرست گونه‌های در خطر انقراض خارج شود.

قلی‌نژاد با قدردانی و تشکر از صنایع و شرکت‌هایی که همواره در کنار توسعه و تولید و رونق اقتصادی، توجه ویژه ای را به حفظ محیط زیست دارند، تصریح کرد: امیدوارم که با تلاش‌های گسترده و حرفه‌ای که این صنایع و شرکت‌ها در کاهش آلاینده‌های خود انجام می‌دهند بتوانند به حفاظت از تنوع زیستی استان بوشهر و خلیج فارس یاری برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار