روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

انتشار اطلس خلیج فارس و دریای عمان ظرف یک ماه آینده

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از چاپ و انتشار اطلس زیست گاه‌های ساحلی، دریایی خلیج فارس و دریای عمان به دو زبان انگلیسی و فارسی، ظرف یک ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۱۹

انتشار اطلس خلیج فارس و دریای عمان ظرف یک ماه آینده

احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تهیه اطلس زیست گاه‌های ساحلی، دریای خلیج فارس و دریای عمان یکی از اقدامات بسیار مهم دولت طی سال‌های اخیر در زمینه محیط زیست دریایی محسوب می شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته‌های خود از چاپ و انتشار اطلس زیست گاه‌های ساحلی، دریایی خلیج فارس و دریای عمان به دو زبان انگلیسی و فارسی، ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، با چاپ و انتشار اطلس مذکور، مجموعه گران بهایی از اطلاعات مربوط به زیست گاه‌های خلیج فارس و دریای عمان را در اختیار خواهیم داشت که بسیار حائز اهمیت است.

لاهیجان زاده یادآور شد: تهیه اطلس زیست گاه‌های ساحلی دریایی خلیج فارس و دریای عمان، طی قراردادی با دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران انجام شده است.

وی خاطرشان ساخت: در این اطلس اطلاعات توصیفی جامعی از زیستگاه‌های مختلف دریایی خلیج فارس و دریای عمان شامل، ساختار، عملکرد، تولید اولیه، شرایط زیست محیطی، مخاطرات‌، میزان حساسیت و در معرض خطر بودن آنها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این اطلس‌ها نقشه‌های پراکنش زیستگاه‌ها در طول سواحل مشخص شده است، گفت: این امر با استفاده از داده‌های موجود و در مواردی هم تخمین میزان پوشش هر یک از این زیستگاه‌ها با استفاده از نقشه‌ها و عکس‌های هوایی، شیت‌های ماهواره‌ای، اطلاعات مبتنی بر داده‌های سنجش از راه دور و کارهای میدانی و تهیه لیست گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در هر نوع زیستگاه ارائه شده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: بدون شک با در اختیار داشتن اطلس زیست گاه‌های ساحلی دریایی خلیج فارس و دریای عمان، پروژه‌های حفاظتی محیط زیست دریایی در دو دریای مذکور با پیشرفت خوبی پیش خواهد رفت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار