۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

ظرفیت پذیرش و نگهداری غلات در بندرامیرآباد به ۲۶۰ هزار تُن رسید

ظرفیت پذیرش و نگهداری غلات در بندرامیرآباد به ۲۶۰ هزار تُن رسید
با تکمیل و بهره برداری از فاز اول پروژه احداث سیلوی مکانیزه غلات به میزان ۲۵ هزار تن توسط بخش خصوصی، ظرفیت پذیرش و نگهداری غلات در بندرامیرآباد به ۲۶۰ هزار تن افزایش یافت.
کد خبر: ۸۹۹۴۳
به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد یکی از اهداف این بندر در توسعه زیرساخت ها را افزایش ظرفیت پذیرش و نگهداری کالا با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: با توجه به چشم انداز مناسبی که در زمینه تخلیه و بارگیری، نگهداری و ترانزیت غلات در بندر امیرآباد وجود دارد، این بندر به عنوان هاب غلات شمال کشور توانسته است سرمایه گذاران زیادی را در حوزه های نگهداری غلات و کالاهای اساسی  جذب کند.
محمدعلی اصل سعیدی پور با اشاره به تکمیل و بهره برداری از فاز اول پروژه احداث سیلوی غلات، تصریح کرد: با اضافه شدن ظرفیت ۲۵ هزار تن در فاز اول و تکمیل این پروژه که در مجموع ۴۹ هزار تن خواهد بود، ظرفیت نگهداری غلات در سیلوها، افزایش چشمگیری خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: ساخت سیلو ۴۹ هزار تنی، در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است که امید می رود تا شش ماه آینده بتوان با تکمیل پروژه، کل ظرفیت عملیاتی را به بهره برداری رساند.
هدف از ساخت سیلوهای نگهداری غلات را برنامه ریزی در جهت افزایش ظرفیت انبارش و نگهداری کالا‌، تسریع در حمل و نقل‌، افزایش سفر کشتی‌های ملکی، برشمرد.
سعیدی پور یادآور شد: سال گذشته بندرامیرآباد رشد ۴۰۰ درصدی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بندر امیرآباد داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار