۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

نجات ۶ نفر از خطر غرق شدن در دریای خزر

نجات ۶ نفر از خطر غرق شدن در دریای خزر
گروه جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر ۶ نفر را از خطر غرق شدن در آب‌های ساحلی خزر نجات دادند.
کد خبر: ۸۹۹۰۲

به گزارش مانا، ابوطالب گرایلو معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر دیروز موفق به نجات چهار گردشگر و دو ماهی گیر محلی در آب‌های ساحلی محدوده شهرستان‌های نوشهر و چالوس از خطر غرق شدن شد.

او افزود:عملیات نجات چهار نفر از این افراد که مربوط به شناور تفریحی بوده و در نزدیکی قفس‌های پرورش ماهی شهرستان چالوس گرفتار امواج دریا شده بودند پس از دریافت گزارش از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر آغاز و شناور آن‌ها به سمت پناهگاه ایمن (لنگر گاه بندر نوشهر) هدایت شده و پس از مساعد شدن وضعیت دریایی به سمت بندر انزلی ادامه مسیر داد.

گرایلو گفت: در عملیات دیگر نیز دو نفر از ماهیگیران محلی که در حوالی بندر نوشهر گرفتار شده بودند از طریق اعزام قایق نجات و هدایت به سمت ساحل از خطر غرق شدن نجات یافتند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با قدردانی از تلاش‌های تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر، افزود: همه دریانوردان و مالکان شناور‌ها به اخطاریه‌های هواشناسی دریایی که به صورت روزانه و از طریق کانال‌های ۱۸ و ۶۹ VHF توسط MRCC بندر نوشهر اعلام می‌گردد توجه کرده و از هرگونه تردد دریایی در شرایط نامناسب جوی جدا خودداری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار