۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اجرا می‌شود تا بتوان از ظرفیت‌های این منطقه ساحلی بهره برداری بیشتری کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۸۵۹
فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اجرا می‌شود
 
سید امید شهیدی‌نیا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: محل احداث فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در مسیر ماهشهر - امیدیه تعیین شده است و هم اکنون در انتظار سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به اینکه لغو تحریم‌های ظالمانه می‌تواند در شروع عملیات فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر موثر باشد ابراز امیدواری کرد امسال عملیات اجرایی این طرح شروع شود.

شهیدی‌نیا ظرفیت سالانه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر را ۱۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی بیان کرد و افزود: با اجرای فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، مناطق ساحلی خوزستان در مسیر توسعه، پیشرفت و اشتغال مولد قرار می‌گیرند.  

شهیدی‌نیا گفت: در بخش سرمایه‌گذاری در حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر ۱۱۱ واحد فعال به کار و ۴۴ واحد در حال ساخت داریم و امیدواریم با راه اندازی این طرح‌ها تنوع خوبی از نظر محصولات تولیدی در منطقه شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر افزود: ما در سایت‌های پنجگانه منطقه ویژه، زمین خالی برای طرح‌های جدید نداریم و از این رو با جدیت در حال پیگیری طرح توسعه فاز دو منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر هستیم.

سالانه حدود ۲۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به عنوان بزرگترین قطب تولیدات محصولات پتروشیمی خاورمیانه تولید می‌شود که بخش مهمی از آن به خارج صادر می‌شود.

بنا به این گزارش بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران از مجتمع‌ها و طرح‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بازدید و مشکلات این بخش‌ها را بررسی کرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار