۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

صادرات ۶۱ میلیون دلاری کالا از منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال ۶۱ میلیون دلار انواع کالا‌های غیرنفتی از منطقه آزاد اروند صادر شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۸۰۳
صادرات ۶۱ میلیون دلاری کالا از منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند
 
سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این کالا‌ها شامل مصالح ساختمانی، کلینکر، مواد معدنی، قیر و انواع روغن‌های صنعتی، خرما و مواد لبنی از بندر خشک شلمچه و بنادر خرمشهر و آبادان که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده‌‎اند صادر شد.

به گفتۀ وی این کالا‌ها به کشور‌های عراق، کویت، امارات متحده عربی، قطر، چین، استرالیا و آلمان و برخی کشور‌های آسیای میانه بوده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند با بیان اینکه عراق همچنان شریک نخست تجاری با منطقه آزاد و مقصد اصلی صادرات کالا از این منطقه است ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط و غلبه بر ویروس کرونا، روند صادرات کالا از منطقه آزاد اروند شتاب گیرد و به شرایط قبل از کرونا برسد.

موسوی افزود: این میزان صادرات کالای از منطقه آزاد اروند در مقایسه با ۱۰ میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌هد که بیانگر استقبال خوب و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تسهیل در صادرات در منطقه آزاد اروند است.

پارسال با وجود پیامد‌های زیانبار ناشی از شیوع ویروس کرونا و و اعمال محدودیت‌های تردد مسافری، حدود ۶۰۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند صادر شد.

در سال ۹۸ حدود یک میلیارد دلار کالا از منطقه آزاد اروند صادر شده بود.

منطقه آزاد اروند در محدوده‌ای از شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر، جزیره مینو و بخشی از سواحل اروندرود واقع شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار