به گزارش گروه بینالملل مانا، از این ۲۲ کشتی کانتینری، ۱۲ کشتی مجهز به سوخت LNG، پنج فروند کشتی دوگانه سوز و بقیه مجهز به اسکرابر هستند.
این گزارش حاکی است هیچ کدام از طرفین به میزان هزینۀ ساخت کشتی اشارهای نکردند، اما چین اعلام کرده است برای ساخت کشتیها از موتورهای نسل جدید و فنّاوریهای نوین استفاده خواهد کرد و قرار است تعدادی از کشتیها در سال ۲۰۲۳ و بقیه در سال ۲۰۲۴ تحویل داده شود.
یکی از مدیران خط کشتیرانی CMA CGM فرانسه با اشاره به اینکه با افزوده شدن این تعداد کشتی ۱۰ درصد به ظرفیت کانتینری فعلی ناوگان (۲.۷ میلیون TEU)، افزوده خواهد شد، اظهارداشت: این تصمیم در پی بهبود اقتصادی چین و آماده شدن کارخانجات آن کشور برای ساخت اتخاذ شد و درصدد هستیم با افزایش ظرفیت با خطوط کشتیرانی Hapag-Lloyd, MSC, ONE, و مرسک رقابت کنیم.