۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

فرماندار گناوه: ورودی‌های دریایی گناوه دقیق کنترل شود

فرماندار گناوه: ورودی‌های دریایی گناوه دقیق کنترل شود
فرماندار گناوه گفت: باتوجه به اینکه شهرستان دارای ورودی‌های دریایی است و ارتباط با کشور‌های همسایه خلیج فارس دارد، مقررات و ضوابط پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا در زمان ورود شناور‌ها به گناوه و بندر ریگ دقیق اعمال شود.
کد خبر: ۸۹۷۰۷

به گزارش مانا، غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت  مقابله با کرونا این شهرستان افزود: اعمال محدودیت‌های  کرونایی در ورودی‌های دریایی گناوه و ریگ با توجه به اینکه در کشورهای همسایه نیروهای هندی بسیاری فعالیت و ارتباط و مراودت با ملوانان دارند، لازم الاجرا است.

وی اظهارکرد: پایگاه دریابانی و اداره بندر ودریانوردی شهرستان از هم اکنون آمادگی لازم داشته باشند تا هنگام برگشت ملوانان از کشورهای همسایه خلیج فارس ضمن همکاری با مجموعه کادر بهداشت ودرمان ، برنامه‌ریزی و اقدام های لازم  برای کنترل آنان صورت گیرد.

مهرجو  گفت: شبکه بهداشت ودرمان در هنگام ورود ملوانان تست کرونا از ملوانان بگیرد و درصورت  داشت علایم فرآیندهای تعیین شده را انجام دهد.

فرماندار گناوه ادامه داد: باتوجه به اینکه آمار  مبتلایان و فوتی‌های کرونایی و بستری‌ها در بیمارستان‌های شهر در یک ماه اخیر روند صعودی گرفته است، درصورتیکه  ویروس جهش یافته هندی سوار بر وضعیت کنونی شود  فاجعه بزرگی در این شهرستان روی خواهد داد.

وی افزود: ۵۳ بیمار کرونایی روز گذشته در بیمارستان‌های شهر پذیرش و بستری شدند و شرایط پیش آمده بسیار نگران کننده‌است.

مهرجو بیان کرد: درصورتیکه نتوانیم در زمینه پیشگیری کاری کنیم، در موقع درمان کاری نمی‌توان انجام داد و سخت می‌شود که  لازم است مصوبه ستاد کرونا این شهرستان بویژه در مبادی ورودی دریایی با دقت کامل اجرایی شود.

فرماندار گناوه گفت: این احتمال را باید فرض بگیریم که ملوانان مبتلا به ویروس کرونای از نوع هندی باشند که اگر اقدام‌های پیشگیرانه در زمان ورود آنان  صورت نگیرد، دیگر امکان کنترل وجود ندارد.

وی ادامه داد: باتوجه به محدودیت ها و امکانات درمانی و خستگی مفرط کادر درمان بیمارستان، درصورت شیوع ویروس جهش یافته هندی امکان خدمات دهی سخت تر و دشوارتر خواهد شد.

مهرجو افزود: همکاری بین بخشی بین دستگاهه‌ای اجرایی و مشارکت و یاری رسانی مردم در شرایط کنونی ضرورت دارد.

فرماندارگناوه گفت: استقرار تیم نیروی انتظامی برای کنترل مبادی ورودی‌ شهرستان، اعمال محدودیت و کنترل جدی مسئول آرامستان بر تشییع جنازه‌ها و نظارت بر محل تخلیه و بارگیری کالا در محوطه اداره بندرودریانوردی و  تشدید بازرسی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شرایط تشییع و دفن اموات در آرامستان با جمعیت زیاد بجد نگران کننده‌است و نباید اجازه دهیم این روند تداوم یابد و نیاز به برخورد و سخت گیری است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس قرار دارد و در وضعیت قرمز کرونایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار