به گزارش مانا، علیرضا محمدی کرجی ران در رابطه با مهم ترین اهداف دریایی و بندری هرمزگان در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: جذب سرمایهگذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیرکانتینری به میزان 150 میلیارد تومان از اهداف منطقه ویژه بندری شهیدرجایی در سال جاری است!
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: جذب سرمایهگذاری بخش غیردولتی با هدف افزایش میزان جذب سرمایهگذاری تجمیعی بخش غیردولتی در بندر شهید رجایی به میزان ۵۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دنبال می شود.
وی افزود: فرآیندهای پرداخت غیرحضوری هزینههای کانتینری به میزان ۳۰ درصد با هدف توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بندر شهیدرجایی به میزان ۱۰ درصد تدوین میشود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، واگذاری اپراتوری خطوط لوله موقت انتقال فرآوردههای نفتی در کریدور A بندر خلیجفارس به بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ درصد از سوی اداره بندرنفتی خلیج فارس، تدوین و پیادهسازی دستورالعمل تردد وسایل نقلیه موتوری در بندر شهیدرجایی به میزان ۵۰ درصد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، اجرای قرارداد پایانه حمل درون بندری و احداث تعمیرگاه تجهیزات در بندر شهیدرجایی به میزان ۱۰۰ درصد را از دیگر برنامههای سال جاری بر شمرد.
برنامهریزی جهت انجام به موقع هیدروگرافیهای اولیه
کرجی ران با اشاره به برخی اهداف مهم حوزه دریایی در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: ارزیابی ریسک دریایی طرح جداسازی ترافیک (TSS)، ساماندهی و جانمایی لنگرگاه ها، راه اندازی مرکز آزمون های دریانوردی غرب استان، برنامه ریزی جهت انجام به موقع هیدروگرافیهای اولیه و ثانویه برای محاسبه احجام لایروبی نگهداری، به روز رسانی و صحت سنجی نقشه های دریایی از اقدامات مهم در بخش دریایی خواهد بود.
وی افزود: ارتقاء کیفیت عملکرد افسران کنترل و بازرسی کشتی ها در بنادر تابعه، نظارت بر حسن اجرای الزامات ملی و بین المللی روی شناورهای متردد، آمادگی و مقابله و همکاری در برابر آلودگی های نفتی، اجرای الزامات کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتیها، توسعه پوشش بازرسی از شناورهای صیادی، از دیگر اقدامات مدنظر در سال ۱۴۰۰ در بنادر هرمزگان خواهد بود.
ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت بنادر و دریانوردی این استان و ناوگان تحت پرچم به میزان پنج درصد به عنوان هدف اختصاصی یاد کرد و گفت: همچنین شناسایی ریسک های حوزه امور دریایی و ارائه راهکارهای مناسب جهت کنترل ریسک ها به میزان ۱۰۰ درصد در دستور کار خواهد بود.
این اظهارات کرجی ران در حالی است که بسیاری از فعالان اجتماعی هرمزگان نسبت به عدم انجام مسؤولیت های اجتماعی از سوی سازمان و بنادر و دریانوردی در این استان گلهمندند و حتی کریدور مواصلاتی بندر شهید رجایی یکی از پر حادثهترین محورهای کشور است./ فارس