۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

برگزاری تمرین دریایی تامین امنیت حوضچه در مجتمع بندری امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: یگان حفاظت مجتمع بندری امام در جریان برگزاری تمرین دریایی تامین امنیت دریایی حوضچه، توان و آمادگی خود را برای خنثی‌سازی و مقابله با آن به نمایش گذاشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۲۵
برگزاری تمرین دریایی تامین امنیت حوضچه در مجتمع بندری امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در این خصوص توضیح داد:طبق سناریوی تمرین یاد شده پس از اعلام نزدیک شدن یک فروند قایق مشکوک به یکی از لایروب‌های در حال فعالیت در محدوده اسکله‌های مجتمع بندری امام و همچنین رخنه کردن فرد مهاجم بر عرشه لایروب، تیم‌های واکنش سریع به محل حادثه اعزام شد.

وی در ادامه افزود:در این تمرین ۲ فروند قایق تندروی یگان حفاظت با تقسیم وظیفه، قبل از هرگونه اقدام خرابکارانه، شناور مذکور را متوقف و افراد مهاجم در اطراف و بر روی عرشه شناور لایروب را بازداشت کردند.

برگزاری ادواری مانور‌های مقابله با تهدیدات در بخش‌های خشکی و دریایی در مقاطع متعدد سال یکی از اهم برنامه‌های یگان حفاظت مجتمع بندری امام برای مقابله با تهدیدات و حفظ و صیانت از اموال و سرمایه‌های ملی است.

بندر امام واقع در خور موسی با توان تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار