۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

۷۰ فروند شناور سنتی در طرح ارتقای ایمنی بندرشهید باهنر غربالگری شدند

۷۰ فروند شناور سنتی در طرح ارتقای ایمنی بندرشهید باهنر غربالگری شدند
مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: طرح ارتقای ایمنی عملیات تخلیه و بارگیری شناور‌های سنتی از ابتدای آبان امسال اجرا شده و تاکنون ۷۰ فروند شناور مورد غربالگری قرارگرفته است.
کد خبر: ۸۹۱۸۴

به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح ارتقای ایمنی عملیات تخلیه و بارگیری شناورهای سنتی برای نخستین بار درسطح بنادر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح از ابتدای آبان با تشکیل کارگروهی متشکل از ادارات مختلف و با هدف ارتقا سطح ایمنی شناورهای سنتی، ارتقا سطح ایمنی فعالیت خنکاران، تعاونی لنجداران و بارچینی شناورهای سنتی آغاز شده است.

به گفته مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، در فرآیند اجرای این طرح تمامی شناورها بر اساس غربالگری در سطوح سه‌گانه با رنگ‌بندی سفید، نارنجی و قرمز قرار گرفته که هر رنگ مبین نتیجه امتیازاتی است که شناور در روند ارزیابی‌ها کسب کرده است.

محمدحسینی تختی با اشاره به غربالگری۷۰ شناور در اجرای این طرح بیان داشت: از این تعداد، ۱۵ شناور نتوانسته امتیاز لازم را به دست آورده و درسطح قرمز باقی مانده‌اند به همین دلیل از تداوم فعالیت‌های این شناورها و قرارگرفتن در لیست بارگیری و سفر تا رفع نواقص و ارزیابی مجدد جلوگیری می‌شود.

به گفته وی، با اجرای این طرح که سطح ایمنی شناورهای سنتی را به لحاظ ایمنی، سطح دانش خدمه، نوع مدیریت شناور، وضعیت تعمیر و نگهداری، سابقه سانحه و یا شبه سانحه مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ کاهش ریسک سوانح مرتبط با فعالیت شناورهای سنتی تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار