۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

وضعیت بسیار خطرناک شهر بندری شادگان با شیوع ویروس کرونا

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از شهر بندری شادگان‌، وضعیت این شهر را از نظر شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار خطرناک توصیف کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۱۷۷
وضعیت بسیار خطرناک شهر بندری شادگان با شیوع ویروس کرونا
به گزارش خبرنگار مانا، دکتر قاسم جان بابایی در جریان بازدید از شهر بندری شادگان، به بیمارستان شهید معرفی زاده و مرکز نمونه گیری تست کرونا در شادگان رفت و از نزدیک وضعیت بستری مبتلایان به کرونا را مورد بررسی قرار داد.  

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید روند اجرای محدودیت‌های کرونایی در شادگان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آثار اجرای این محدودیت‌ها و موارد مقابله با کرونا تا ۱۰ روز دیگر خود را نشان می‌دهند.

این مقام وزارت بهداشت و درمان ضمن تاکید بر قرنطینه شهر بندری شادگان، بر تداوم ممنوعیت ورود افراد غیربومی به این شهر تاکید کرد.

در همین حال ظرفیت تنها بیمارستان شهر بندری شادگان تکمیل شده و بیماران جدید به اهواز منتقل می‌شوند.

با وجود مخاطرات شدید ناشی از شیوع ویروس انگلیسی، فعالیت بندر شادگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

 در همین حال در شهر‌های قرمز زده خرمشهر، آبادان و ماهشهر مقررات منع آمد و شد از ساعت ۲۱ اجرایی شده و از ورود خودرو‌های غیربومی به این شهر‌ها با جریمه ۱۰ میلیون ریالی روبه‌رو می‌شوند.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار جدید خوزستان نخستین اولویت کاری خود را مهار فوری ویروس جهش یافته انگلیسی در استان خوزستان بیان کرد و در نخستین اقدام دستور تعطیلی پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه را به مدت یک هفته صادر کرد.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ویروس کرونای انگلیسی از عراق به شهر‌های بندری خوزستان سرایت کرده است.

در همین حال احتمال تعطیلی ۱۰ روزه شهر‌های ساحلی خوزستان که با بحران ویروس کرونای انگلیسی روبه‌رو هستند وجود دارد، ولی هنوز تصمیمی در ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته نشده است.

همه گیری ویروس جهش یافته کرونا از ۱۰ روز پیش تاکنون ۱۱ شهر خوزستان را درگیر خود کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار