ارتباطات و مخابرات دریایی

ارتباطات و مخابرات دریایی
کد خبر: ۸۹۱۶۴

به گزارش مانا، این کتاب ۱۴۹ صفحه ای با شمارگان هزار و ۵۰۰ جلد و قیمت ۳۵ هزار ریال، سال ۸۸ توسط انتشارات رسول به چاپ رسیده است.
کتاب حاضر، شامل ۱۸ فصل است که به موضوعاتی از قبیل فرکانس ها و مخابرات دریایی، سامانه جهانی ایمنی و اضطرار دریایی و مکمل آن، سازمان بین المللی ارتباطات ماهواره ای دریایی، سامانه مکان یابی جهانی و خدمات ترافیک شناورها همراه با تصاویر اشاره می کند.
همچنین در فصل آخر، به ترجمه و تعریف واژگان انگلیسی کتاب پرداخته شده است.
بخش هایی از کتاب
ارتباطات به عنوان رکن اساسی زندگی اجتماعی بشر همواره مطرح بوده و در طول تاریخ، ارتباطات به شکل های مختلف زمینه رفاه و پیشرفت بشر را فراهم کرده است.
در جهان امروز نیز با توسعه و گسترش ارتباطات بخصوص ارتباطات الکترونیکی و کامپیوتری، نقش این عامل در افزایش رفاه، ترقی و پیشرفت جامعه بشری صد چندان شده و به عنوان یک نقش محوری برای رسیدن به توسعه مطرح است.
در این راستا بحث ایمنی دریانوردی شناورها و کشتی ها نیز از این موضوع مستثنی نبوده و ارتباطات و فنّاوری‌های جدید همواره نقش اساسی در این زمینه داشته و موجب پیشرفت و توسعه این صنعت در سرتاسر جهان شده است.
به عبارت دیگر ارتباطات، زیرساخت و پیش شرط ارتقای ایمنی دریانوردی بشمار آمده و نقش قابل توجهی را در این صنعت دارا است.
در قسمت دیگری از کتاب آمده است: سامانه مکان یابی جهانی، یک سامانه هدایت(ناوبری) ماهواره ای است شامل شبکه ای از ۲۴ ماهواره در گردش که در فاصله ۱۱ هزار مایلی و در شش مدار مختلف قرار دارند. در واقع یک سامانه راهبری و مسیریابی ماهواره ای است که از شبکه ای با ۲۴ ماهواره تشکیل شده است و این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار قرار داده شده اند.
این سامانه در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد، ولی از سال ۱۹۸۰ استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شد.
خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوایی و در هر نقطه از کره زمین در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. پدیدآورندگان این سامانه، هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن رایگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار