۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

منطقه آزاد اروند هاب تولید صنایع الکترونیک در جنوب غرب کشور

معاون توسعه کسب و کار‌ها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند به هاب تولید صنایع الکترونیک در جنوب غرب کشور تبدیل شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۱۶۲

منطقه آزاد اروند هاب تولید صنایع الکترونیک در جنوب غرب کشور

به گزارش خبرنگار مانا ، سید علی موسوی در آیین بهره برداری از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی آبادان افزود: امروز سه پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید که میزان سرمایه گذاری آنها 400 میلیارد ریال می باشد و برای 90 نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کارخانه تولید دستگاه کارت خوان گفت: این پروژه از پروژه‌های های‌تک است که با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند و سرمایه گذار خصوصی بهره برداری شد.

وی بیان کرد: یکی از مشخصه های این پروژه تولید سالانه 400 هزار دستگاه کارت خوان است که برای استفاده در بازار استان، کشور و همچنین صادرات به بازار خارجی هدف گذاری شده است.

موسوی افزود: مزیت منطقه آزاد اروند دسترسی آسان به راه های ارتباطی واردات، صادرات و حمل و نقل به داخل کشور و دسترسی به بازار خارجی است.

وی اظهار داشت: سیاست سازمان منطقه آزاد اروند حمایت حداکثری از سرمایه گذاران در این حوزه است به خصوص به دلیل وجود بازار، هدف مناسب و دسترسی آسان به مواد اولیه، تجهیزات الکترونیکی نسبت به کل کشور یک مزیت است.

موسوی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند زمینه مناسب را برای واحدهای فن‌آور و الکترونیک و ایجاد ارزش افزوده با نگاه حمایتی از تحقیق و توسعه در زمینۀ این صنایع فن‌آور فراهم خواهد کرد.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تجمیع فرآیندهای تولید در اروند و بومی سازی تولید در اینگونه محصولات به عنوان یک هاب الکترونیک در جنوب غرب کشور جزء سیاست‌های اصلی سازمان منطقه آزاد اروند است.

شهرهای بندری خرمشهر‌، آبادان‌، جزیرۀ مینو و بخشی از سواحل اروندرود در محدودۀ منطقه آزاد اروند واقع شده‌اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار