۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸

شروع عملیات بزرگترین شهرک شیلاتی در خوزستان

علمیات اجرایی بزرگترین شهرک شیلاتی خوزستان با حضور دکتر نبی‌الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در اندیمشک شروع شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۱۰۹
شروع عملیات بزرگترین شهرک شیلاتی در خوزستان
 
به گزارش خبرنگار مانا، این شهرک دارای پایانه صادراتی، سردخانه و پرورش ماهیان سردابی در محیط متراکم است.

استاندار خوزستان در مراسم شروع عملیات بزرگترین شهرک شیلاتی خوزستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و هزینه‌هایی که  از محل صندوق توسعه و تبصره ۱۸ برای شهرک شیلاتی خوزستان تامین شده طی شش ماه آینده ظرفیت تولید ماهیان سردابی در خوزستان به سه برابر می‌رسد.

دکتر غلامرضا شریعتی با بیان اینکه هم اکنون آمار تولید ماهیان سردابی در استان  یک‌هزار و ۴۰۰ تن است افزود: با احداث  مجتمع شیلاتی اندیمشک، ۲۶۰۰ تن به تولید آبزی پرورشی افزوده می‌شود و برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر‌مستقیم در این طرح فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان نیز  گفت: مساحت کل این مجتمع شیلاتی ۳۱.۵ هکتار با ظرفیت تولید سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن ماهیان سردابی (گونه قزل آلای رنگین کمان) است.

وی بیان کرد: با توجه به سهم اندک و نیم درصدی خوزستان در تولید ماهیان سردابی در کشور، بهره برداری از این طرح اهمیت بسزایی در تولید و ارتقاء جایگاه استان خواهد داشت.

وی همچنین، میزان تولیدات ماهیان سردابی سال گذشته استان را  یک هزار تن برشمرد که این رقم در سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی به ۱۴۰۰ تن رسیده است.

مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: بهره برداری از این پروژه به روش متراکم تولید آبزی به ۳۵۰۰ تن در سال خواهد رسید.

ابوعلی، از اجرایی شدن فاز اول مجتمع شهرک‌های شیلاتی اندیمشک در خرداد ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: کل این مجتمع نیز، در شهریورماه سال ۱۴۰۰ در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این مجتمع به عنوان اولین زنجیرۀ تولید شیلاتی استان، در بخش تولید، فرآوری، سردخانه، بسته بندی و صادرات است و با احداث بار‌انداز و خرید تولیدات شیلاتی منطقه نقش محوری در توسعه شیلات منطقه شمال استان ایفا خواهد کرد.

گفتنی است استان خوزستان مقام نخست تولید ماهیان گرمابی در کشور را دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار