۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
هفته آینده آغاز می‌شود؛

بازدید محیط زیست از مناطق عملیاتی نفتی خلیج فارس

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: از هفته آینده بازدید کارشناسان محیط زیست از مناطق عملیاتی سکو‌های نفتی سیری، بحرگان و خارگ آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۰۱۵

بازدید محیط زیست از مناطق عملیاتی نفتی خلیج فارس

ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بازدید از سکو‌های نفتی  و مناطق عملیاتی آنها بر اساس نظام ممیزی تدوین شده در راستای مدیریت آلودگی دریا‌های کشور از سوی سازمان محیط زیست صورت می‌گیرد.

 مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: بازدید کارشناسان سازمان محیط زیست از نحوه عملکرد محیط زیستی در سکوهای نفتی خلیج فارس طی سال‌های اخیر انجام شده است.

به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، این بازدید با همکاری وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی صورت می‌گیرد که این از اقدامات مهم سازمان حفاظت محیط زیست طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس قوانین بین‌المللی موظف به بازدید زیست محیطی از سکو‌های نفتی است به همین دلیل محیط زیست در جهت جلوگیری از موازی کاری، خواستار بازدید مشترک کارشناسان محیط زیست با این سازمان شده است.

الماسی یادآور شد: امسال در نظر داریم به منظور نظارت بر عملکرد مدیریت محیط زیستی سکوهای نفتی، از مناطق عملیاتی این سکوها نیز بازدید به عمل آوریم.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این راستا از هفتۀ آینده بازدید کارشناسان محیط زیست از مناطق عملیاتی سکوهای نفتی سیری، بحرگان و خارگ آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس عملکرد مناطق عملیاتی در مناطق یاد شده باید بر اساس مقررات اعلام شده از سوی سازمان محیط زیست صورت گیرد و تمام رویه‌های اجرایی تعیین شده در این مناطق اعمال شود تا مورد تایید سازمان محیط زیست قرار گیرد.

الماسی در ادامه تاکید کرد: طی این بازدید‌ها نواقص احتمالی در مدیریت و زیرساخت‌های تأسیسات و تجهیزاتی که بر عملکرد محیط زیستی مناطق عملیاتی نفتی مشاهده شود، گزارش خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: سپس از سوی سازمان محیط زیست گزارش جامعی در خصوص نتایج بازرسی‌های انجام شده به وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت فلات قاره ارائه خواهد شد.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: طی بازرسی‌های به عمل آمده در سال‌های گذشته در خصوص نوسازی، تعمیر و تجهیزات خطوط لوله‌ها در سکو‌هایی که مشکل داشته، تصمیمات لازم اخذ شده است.

وی همچنین از اخذ تصمیمات لازم جهت بهبود وضعیت محیط زیستی سکو‌های نفتی مورد بازدید در آب‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت سرعت بخشیدن به اطلاع رسانی، واکنش و مقابله در حوادث نفتی که منجر به نشت نفت در دریا می‌شود نیز انجام شده است.

به گفته الماسی، بازدید از سکوهای نفتی و مناطق عملیاتی آنها به منظور کاهش آلودگی‌های دریایی در آب‌های کشور ناشی از حوادث نفتی و نشت نفتی از طریق سکوها، توسط کارشناسان آموزش دیده سازمان حفاظت محیط زیست انجام می شود.

الماسی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیستی که برای بازرسی به سکو‌های نفتی خلیج فارس فرستاده می‌شوند، دوره‌های لازم در خصوص آلودگی‌های نفتی و نیز نظام ممیزی سکو‌های نفتی را گذرانده‌اند، اذعان داشت: به منظور بازدید از سکو‌های نفتی تاکنون دوره‌های آموزشی ویژۀ کارشناسان محیط زیست در استان‌های ساحلی کشور برگزار شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بیش از ۳۰ سکوی نفتی فعال در خلیج فارس فعالیت می‌کنند، اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته هر ساله چهار سکوی نفتی مورد بازدید کارشناسان محیط زیست قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار