روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

بهره برداری از ۴ فروند شناور تفریحی در قشم بهمن ماه

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از به آب اندازی چهار فروند شناور تفریحی در آب‌های جزیره قشم همزمان با ایام دهه فجر در بهمن ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۳۹
بهره برداری از ۴ فروند شناور تفریحی در قشم بهمن ماه
 
علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی، سازمان منطقه آزاد قشم همواره سرمایه گذاران بخش خصوصی را مورد حمایت قرار می‌دهد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم به تقاضای تعداد زیاد سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت خرید شناور تفریحی مدرن جهت گشت در آب‌های اطراف جزیره قشم اشاره کرد و گفت: این امر نوید بخش توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی در قشم است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم از به آب اندازی چهار فروند شناور تفریحی در آب‌های جزیره قشم همزمان با ایام دهه فجر در بهمن ماه امسال خبر داد و بیان داشت: به این ترتیب شاهد افزایش زیرساخت‌های توریسم دریایی در قشم خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه جزیره قشم به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی و تاریخی فراوان طی سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور به ویژه در بخش اکوتوریسم معرفی شده است، اذعان داشت: هم اکنون با وجود شیوع بیماری کرونا، جزیرۀ قشم همچنان یکی از مکان‌های پرتردد گردشگری کشور محسوب می‌شود.

امری کاظمی خاطرنشان ساخت: توریسم دریایی به عنوان پررنگ‌ترین بخش اکوتوریسم جزیره قشم مطرح است و باعث شده در تمام طول سال به ویژه نیمه دوم سال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر برای استفاده از جاذبه‌های دریایی جزیره باشیم.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار امیدواری کرد: با افزایش تعداد سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف مرتبط با ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی در آینده‌ای نه چندان دور، قشم به مرکز گردشگری خلیج فارس تبدیل شود.

وی با اشاره به فعالیت کلوپ‌های تفریحات دریایی در قشم بیان داشت: عکاسی زیر آب، تیوپ سواری روی آب، غواصی، جت اسکی، پارسل، شاتل، قایق سواری، بنانا و اسکی روی آب از جمله خدمات تفریحی است که توسط کلوپ‌های تفریحات دریایی به گردشگران ورودی به جزیره قشم با کیفیت مناسب ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، به وجود ۱۴ کمپ پارک ساحلی در جزیره قشم اشاره کرد و بیان داشت: وجود این کمپ پارک‌ها شرایط مناسبی برای حضور گردشگران در جزیره فراهم می‌کند و ظرفیت اقامتی جزیره را افزایش داده است.

به گفته امر کاظمی، گردشگران می‌توانند در این کمپ پارک ها‌ی ساحلی نسبت به برپایی کمپ و اقامت شبانه اقدام کنند چرا که تمام شرایط و زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران در این کمپ پارک‌ها فراهم شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: پارکینگ، محل مناسب برای برپایی کمپ، سرویس بهداشتی، حمام و نمازخانه از جمله امکانات ایجاد شده در کمپ پارک‌های ساحلی جزیره قشم است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه یادآور شد: تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در جزیره قشم به ۷۰ اقامتگاه رسیده است و امسال نیز این اقامتگاه توسعه خواهند یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به روند افزایشی ورود گردشگران به جزیره قشم در نیمه دوم امسال، پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز نیز این جزیره میزبان تعداد زیادی از گردشگران کشورمان باشد که از هم اکنون زیرساخت‌های لازم با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی در حال برنامه‌ ریزی و ایجاد است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار