۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

ورود کالای قاچاق ار بنادر آبادان امکانپذیر نیست

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات کالای قاچاق از طریق بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار امکان پذیر نیست.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۸۰۶
ورود کالای قاچاق ار بنادر آبادان امکانپذیر نیست
 
سیدمجتبی محفوظی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: همه کالا‌های وارداتی از این سه بندر آبادان از مبادی قانونی و گمرکی وارد کشور می‌شود و امکان قاچاق  کالا از آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه جزیزه آبادان با برخورداری از سه گمرک دارای بیشترین ظرفیت گمرکات در کشور است گفت: رونق دوباره این گمرکات ۲۰ هزار فرصت شغلی فراهم می‌کند.

محفوظی بیان کرد: وزارت اقتصاد و امور دارایی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید راه حلی برای ظرفیت سازی در سه گمرک اروندکنار، چوئبده و آبادان ارایه کنند تا رونق اقتصادی و تجاری در این منطقه بازگردد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه گمرک آبادان از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است گفت: رونق دوباره سه گمرک اروندکنار، چوئبده و آبادان به صورت مستقیم بر معیشت مردم منطقه تاثیر گذار است.

محفوظی با بیان اینکه رونق آبادان متکی بر پایه تجارت با کشور‌های همسایه است گفت: از گمرک جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود چرخ این رونق متوقف شده در آبادان را بار دیگر به حرکت در‌آورد تا مردم منطقه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با تشریح مسائل و مشکلات گمرک و بنادر آبادان اظهار داشت: آبادان در گذشته دارای یک هزار و ۲۰۰ فروند لنج صیادی و تجاری بود، ولی اکنون شمار لنج‌های فعال تجاری حدود ۱۲ فروند است.

محفوظی در ادامه خواستار توسعه یکپارچه منطقه با تجهیز و توسعه بندر و گمرک اروندکنار شد و افزود: در شرایط فعلی برقراری ارتباط تجاری از مرز اروندکنار با فاو عراق تاثیر بسزایی در توسعه مبادلات تجاری ایفا خواهد کرد.

سه بندر چوئبده، اروندکنار و آبادان پیش از جنگ تحمیلی در زمینه تجارت با کشور‌های حوزه خلیج فارس به خصوص کویت پیشتار بودند.

چوئبده نزدیک‌ترین بندر کشور به کویت است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار