۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
وزیر راه در سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه سواحل مکران

دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه سواحل مکران
وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی چابهار-زاهدان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و این امر اتفاق بزرگی در طرح توسعه سواحل مکران است.
کد خبر: ۸۸۷۷۳
به گزارش مانا، محمد اسلامی در حاشیه نشست ستاد توسعه سواحل مکران در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: طرح توسعه سواحل مکران که مورد تصویب شورای سواحل مکران قرار گرفته به مثابه مصوبه هیئت دولت است که پیش‌تر در شورای‌عالی آمایش و شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی و تصویب شده بود.
 
وی در خصوص اجرای طرح توسعه سواحل مکران خاطرنشان کرد: این مسأله متاثر از یک برنامه تدوین شده بوده و برای نخستین بار است که در کشور یک برنامه سراسری و یکپارچه برای توسعه سرزمین با توجه به موضوعات اجتماعی و زیست‌محیطی توأمان مدنظر قرار گرفته است.
 
اسلامی، توسعه سواحل مکران را به عنوان قطب کشنده‌ای به منظور شکوفایی منطقه برشمرد و افزود: با این طرح (طرح توسعه سواحل مکران) و سرفصل‌هایی که برای آن معین شده است، پروژه‌ها آغاز شدند و هم‌اکنون در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در خصوص سرمایه‌گذاری در این منطقه با سرمایه‌گذاران به تفاهم و قرارداد برسیم.
 
وی ادامه داد: چندین نمونه از الزامات اصلی طرح توسعه مکران، شامل موضوع ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله زیرساخت‌های راه‌آهن، راه‌ها، فرودگاه و بندر بوده است. 
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار در توسعه فاز اول به ۸.۵ میلیون تن رسیده است و در چابهار با ظرفیت ایجاد شده در بندر شهید کلانتری در مجموع به حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت بندری دست یافته‌ایم که امروز به شکل کامل در اختیار ما قرار دارد و تجهیزات آن روز به روز در حال افزایش است.
 
وی توضیح داد: ریل چابهار به زاهدان با عنایت ویژه مقام معظم رهبری به منطقه سیستان و بلوچستان از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده و در حال پیشرفت است؛ امیدواریم به یاری حق تعالی با تلاش گسترده‌ای که در حال انجام است بتوانیم تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ کل این خط را بهره‌برداری کنیم.
 
اسلامی گفت: تمام تلاش این بود تا در دوره خدمت در دولت دوازدهم کار را به انجام برسانیم که بخش‌هایی از آن انجام خواهد شد.
 
وی درباره توسعه زیرساخت‌های سواحل مکران، افزود: بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در منطقه مکران در حال توسعه است.
 
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: حذف حاشیه نشینی در چابهار، ایجاد قابلیت زیست و کیفیت برای واحدهای مسکونی مردم، راه دسترسی مردم به بندر  چابهار در طرح جامع شهر چابهار که  اخیرا تصویب شد، جزء مواردی است که طی دو سال با دقت مورد پیگیری قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار