۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

صادرات ۱۰۱ هزار تن انواع آبزیان در سال جاری/ افزایش صادرات آبزیان با وجود شیوع کرونا

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران  از صادرات ۱۰۱ هزار تن انواع آبزیان در 9 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با وجود شیوع کرونا این رقم در مقایسه با سال گذشته با افزایش همراه بوده است که این افزایش صادرات در سایر بخش‌های کشاورزی دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۵۴
صادرات ۱۰۱ هزار تن انواع آبزیان در سال جاری/ افزایش صادرات آبزیان با وجود شیوع کرونا
 
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده از ابتدای سال جاری تا پایان ۹ ماهه امسال، ۱۰۱ هزار تن انواع آبزیان به کشور‌های هدف صادر شده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، بیان داشت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با دو درصد افزایش همراه بوده است.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری شاهد افزایش صادرات آبزیان در مقایسه با سال گذشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش صادرات آبزیان در سال جاری گفت: این امر در شرایط شیوع کرونا صورت گرفته و افزایش صادرات را امسال در بخش کشاورزی تنها در صادرات آبزیان داشته ایم که این امر بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: ماهیان غیرماکول صید شده در خلیج فارس و دریای عمان، میگوی پرورشی، کپورپرورشی، قزال آلا، پودر ماهی، کنسرو و خاویار پرورشی از جمله مهمترین آبزیان صادر شده به کشور‌های هدف در سال جاری محسوب می‌شوند.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، تصریح کرد: عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده است که روند صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

خدایی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بخش اعظم میگوی پرورشی به چین صادر می‌شد، بیان داشت: امسال به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا صادرات میگو به این کشور کمتر شده و بیشتر به سمت صادرات به کشور‌های عربی و روسیه تمایل داشته‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا سال ۱۴۰۴ در‌آمد سالانه صادرات آبزیان به ۶۰۰ میلیون دلار برسد که ما قطعاً در سال ۱۴۰۰ به این رقم خواهیم رسید.

رئیس اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران، اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۴ یعنی پایان برنامه ششم توسعه صادرات سالانه آبزیان به ۸۰۰ میلیون دلار یعنی ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر از برنامه ریزی‌های انجام شده، خواهد رسید.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات آبزیان در سال‌های آتی و رسیدن به اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه در ادامه خاطرنشان ساخت: آبزیان صادر شده شامل ماهیان حرام گوشت، میگوی پرورشی، ماهیان پرورشی، خاویار پرورشی، کنسرو و غذای آبزیان است.

خدایی در ادامه گفته‌های خود حجم خاویار پرورشی صادر شده در سال جاری را دو هزار و ۳۰۰ کیلوگرم عنوان کرد و بیان داشت: این در حالی است که سال گذشته هزار و ۲۰۰ تن صادرات خاویار پرورشی صورت گرفته است که انتظار می‌رود این روند افزایشی در صادرات خاویار در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان بیان داشت: امیدوایم با برنامه ریز‌های در حال انجام شاهد ا. فزایش چشمگیر صادرات و به دنبال آن ارز آوری در بخش صنعت شیلات کشورمان باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار