۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

هوای سه شهر ساحلی خوزستان در شرایط ناسالم

سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای ساحلی شادگان، ماهشهر و آبادان به علت غبار در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۷۲۰

هوای سه شهر ساحلی خوزستان در شرایط ناسالم
به گزارش خبرنگار مانا، بر اساس گزارش سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای  شادگان با شاخص ۱۷۰، ماهشهر با ۱۵۷ و آبادان با ۱۳۲ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

AQI شاخصی است که برای گزارش روزانه کیفیت هوا به کار می‌رود و نشان می‌دهد که هوای اطراف چقدر تمیز یا آلوده است و این حد از آلودگی چه اثراتی ممکن است بر سلامتی داشته باشد. این شاخص بر اثراتی متمرکز است که افراد ممکن است چند ساعت یا چند روز بعد از تنفس در این هوا با آن‌ها مواجه شوند.

بر این اساس، شاخص صفر تا ۵۰  در شرایط هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط هوای سالم و کیفیت هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ شرایط بسیار ناسالم است و هشدار درباره بروز وضعیت اضطراری بهداشتی است و با احتمال بیشتر سلامت همه جمعیت به خطر می‌افتد.

در سال آبی جاری این ششمین بار است که هوای شهر‌های ساحلی خوزستان برای همه گروه‌ها در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نیز اعلام کرد: به علت سکون هوا در لایه‌های جو، هوای شهر‌های ساحلی و صنعتی خوزستان در چند روز آینده آلوده است.

مرکز بهداشت خوزستان از افراد حساس و مبتلا به نارسایی‌های قلبی و عروقی در شهر‌های ساحلی خوزستان خواست حتی المقدور  از منازل خارج نشوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار