۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

ساخت بندر در گلستان نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است

ساخت بندر در گلستان نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است
استاندار گلستان با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی بندر در این استان به دلیل ظرفیت فراوان کشاورزی استان شامل تولید انواع محصول و همچنین برخورداری از مرز آبی و خشکی گفت که ساخت این بندر به ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۸۸۶۶۸

به گزارش مانا، هادی حق‌شناس شامگاه یکشنبه در جلسه وبینار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: گلستان ظرفیت زیادی در زمینه واردات و صادرات دارد و به همین دلیل ساخت و ایجاد بندر در این استان اجتناب ناپذیر و در عین حال مقرون به صرفه است.

وی بیان کرد: از مجموع نیاز ۱۳ هزار میلیارد ریالی ساخت بندر در گلستان، شش هزار میلیارد ریال آن برای ایجاد راه دسترسی از بودجه استانی و هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت پس‌کَرانه با بودجه بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی گفت که تامین، تهیه و تخصیص اعتبار ایجاد راه دسترسی و هزینه‌هایی مانند آب، برق، اسکله و هزینه‌هایی از این قبیل نیز برعهده استان خواهد بود.

استاندار گلستان در این دیدار ضمن درخواست صدور مجوز احداث بندر و ایجاد موج‌شکن از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت که ساخت بندر برای گلستان حیاتی و پراهمیت در مسیر رشد و توسعه استان است.

حق شناس ادامه داد: گلستان دومین تولید کننده مرغ کشور است و بیش از ۵۰۰ هزار تُن دان از طریق بنادر جنوب و یا دیگر بنادر شمال وارد می کند که این واردات می تواند از طریق بندری در استان انجام شود.

گلستان در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه های اول تا ششم کشور را در اختیار دارد.

همچنین استان گلستان از قطب های مهم صنعت پرورش مرغ در کشور با سرمایه گذاری زیرساختی ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۸۵۳ نفر به شمار می رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار