۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

۱۸۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در هرمزگان انجام شد

۱۸۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در هرمزگان انجام شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: ۱۸۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی از سال ۹۶ تا ۹۸ در هرمزگان انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۵۹۴

به گزارش مانا، ایرج حیدری روز دوشنبه در برنامه ویدئو کنفرانس با وزیر کشور اظهار داشت: همچنین تعداد ۷۱۱ طرح و پروژه اقتصادی توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۴۷ هزار نفر در حال اجراست.

وی ادامه داد: در راستای توسعه متوازن جزایر و شرق و غرب هرمزگان، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته و بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان راه‌اندازی و صادرات از آن توسط کشتی‌های بزرگ آغاز و زیرساخت‌هایی در این منطقه ایجاد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی هشت بازارچه ملوانی در هرمزگان، گفت: مجوز مرز رسمی در ۱۳ نقطه از استان هرمزگان برای تسهیل مبادلات تجاری و اقتصادی از طریق کارگروه مرز وزارت کشور و با تصویب دولت، صادر شده است و برای توسعه بیشتر شرق هرمزگان، درخواست شده مجوز مرز رسمی برای بندر گوگسر در شهرستان جاسک هرچه زودتر صادر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان اشاره کرد: امسال ۴۶ میلیون تن کالاهای تولیدی در هرمزگان به ارزش ۳۱ میلیارد صادر شد.

وی ابراز داشت: این اُستان در توسعه کشت گلخانه‌ای رتبه نخست کشور را با داشتن ۷۳۰ هکتار گلخانه در اختیار دارد.

حیدری با اشاره به توسعه پرورش میگو در قالب شرکت شهرک‌های کشاورزی در هرمزگان، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ هزار تن میگو در ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگو در هرمزگان، تولید شده است و همچنین پنج هزار و ۹۰۰ تولید ماهی پرورشی در استان داشته‌ایم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرمزگان، نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان، ۵۶ درصد بوده در حالی که رقم متوسط کشوری در این زمینه ۳۹ درصد است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار